Parochienieuws week 16

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.

Uitnodiging 30-jarig priesterjubileum pastoor Paul Verbeek

Op dinsdag 23 april is het dertig jaar geleden dat pastoor Paul Verbeek priester werd gewijd. Op de dag van zijn jubileum is de reliek van Bernadette in onze parochie! Het parochiebestuur en pastoraal team nodigen je uit voor een speciale eucharistieviering, de lichtprocessie en het felicitatiemoment.

Bereid je voor op de komst van Bernadette

Dinsdag 23 april is de reliek van Bernadette te gast in Bergen op Zoom. Je kunt je nu al op haar komst voorbereiden. Er is een film over haar leven die je vrijdagmiddag in Wouw kunt bekijken. Er is een boekje voor kinderen en als je langs de processieroute woont, kun je de vlag uithangen of een Mariabeeld voor je raam zetten.

Handen schudden bij de vredewens

Vanaf dinsdag 23 april zullen we in onze kerken weer handen schudden bij de vredewens. Deze gewoonte was door de coronabeperkingen lange tijd in onbruik geraakt. Om het echte contact tussen mensen te bevorderen en een warm gebaar van vrede te stellen, starten we hier weer mee.

Roepingenzondag

Zondag 21 april is het Roepingenzondag. Daarom bidden we dit weekend in alle vieringen voor roepingen tot het priesterschap, diaconaat en het religieuze leven. Zondagmiddag is er in Hulst een gebedsbijeenkomst voor het bisdom Breda rond roepingen, bij de reliek van Bernadette.

Eerste middaggebed met Aanbidding

Op woensdag 24 april is er om 12.15 uur het eerste middaggebed met Eucharistische Aanbidding. Het gebed vindt plaats in de Sacramentskapel van de St.-Gertrudiskerk, ingang Grote Markt. Dit gebed zal voortaan maandelijks plaatsvinden en wordt afgewisseld met het oecumenisch middaggebed.

Geloofsbelijdenis 11: “De verrijzenis van het lichaam”

In de elfde aflevering over de Geloofsbelijdenis staan diaken Anton Janssen en pastor Fredi Hagedoorn stil bij “De verrijzenis van het lichaam.” De serie wordt uitgezonden in ReliVisie op ZuidWest TV. Het filmpje is ook hier te bekijken.

Noveen: “Een nieuwe Belofte”

Met ingang van woensdag 24 april 2024 wordt de Noveen “Een nieuwe Belofte” gebeden in onze parochie. Deze noveen heeft een looptijd van 12 dagen tot en met zondag 5 mei 2024. We bidden deze noveen voor vrede op de wereld – speciaal in Oekraïne en Rusland, Gaza en Israël en in Soedan – maar ook in alle landen en streken met geweldsconflicten.

Schaapjes tellen

Jonge mensen kennen het beeld van een herder en zijn kudde niet meer.

Doneer aan de Lievevrouweparochie

De Lievevrouweparochie getuigt van het verhaal van Jezus de Christus. Ontmoeten is belangrijk voor ons, dus we zijn actief en toegankelijk voor iedereen in Bergen op Zoom.
We nodigen iedereen uit om een stap voorwaarts te zetten in het geloof.

Ik wil graag weten wat ik met de parochie kan doen als:

Vesper

Datum 19 april 2024Tijd 19:00 - 20:00Zaal Parochiekerk Onze Lieve Vrouw van LourdesCategorie Vieren

Vesperviering met Eucharistisch aanbidding in de stijl van de gemeenschap van de Tibériade. Je bidt samen met anderen rond Christus in het heilig Sacrament.

Verdieping en inspiratie

Jouw kerk komt naar je inbox toe: wekelijks sturen we het laatste nieuws en aankomende vieringen, en eens per kwartaal brengen we ons parochieblad Magnificat uit. Wil je ook inspiratie en verdieping voor je geloof ontvangen? Schrijf je in.

Schrijf je in!

Ontvang nieuws, vieringen en Magnificat in je email-inbox.

Terugblik: Seniorenviering St. Jozef

Dinsdag 19 maart was er een goed bezochte Seniorenviering in de St.-Gertrudiskerk, met ontmoeting nadien. De viering stond in het teken van Sint Jozef.

Parochiaan uitgelicht

Hans Smout in actie

In onze kerken zijn veel kostbare spullen. Alle schilderijen, beelden, kelken, kandelaars, monstransen, meubilair, orgels, piano’s, enz. enz. moeten worden gefotografeerd, beschreven en geregistreerd zodat duidelijk is wat aanwezig is. Bovendien ook van wie het is! De werkgroep inventaris die door Hans Smout wordt aangestuurd, wijst de inventarisatiecommissie die dit karwei uitvoert, de weg. Alle bezittingen, die we cultureel erfgoed noemen, worden zo in kaart gebracht. Hans weet veel over deze collectie en vertelt graag hoe dat komt.

Hans Smout in actie

Onderwerp van de week

Kom binnen!

Parochiekerk Onze Lieve Vrouw van Lourdes (1928)
Prins Bernhardlaan 66, 4615 BD
Bergen op Zoom

Telefoon: 0164-234867
Open voor bezoek op werkdagen van 9.30-11.30 uur.

Stadskerk St.-Gertrudis (1477)
Grote Markt 10,
4611 NR Bergen op Zoom

Telefoon: 0164-234791