Paasfilm 2024 “Welkom thuis”

De Lievevrouweparochie uit Bergen op Zoom brengt ook dit jaar weer een Paasfilm uit, met de titel “Welkom thuis”. De film gaat over thuis komen en je geaccepteerd voelen zoals je bent.

“Welkom thuis” gaat over Thijs en Lot. Thijs wil zijn droom om muzikant te worden graag waarmaken. Maar hij houdt nogal van feesten. Het geld van zijn vader vliegt er dan ook snel doorheen. Als het echt tegen zit, kan hij zijn vader dan nog onder ogen komen? Lot heeft nog maar net een bijzondere ervaring gehad met God. Zij wil zich graag laten dopen, maar voelt zich nog niet zo welkom geheten door de andere parochianen, die niet zo happig lijken op nieuwkomers. Zal ze zich toch gaan thuis voelen?

De paasfilm zal ook te zien zijn op Eerste Paasdag 31 maart om 10.00 uur op ZuidWest TV. Daar wordt de film die dag ieder uur herhaald.

Paasfilm 2023 “Kom overeind”

Journaliste Chris heeft last van faalangst. Ze wil solliciteren bij de goed nieuws rubriek van de krant. Ze gaat op zoek naar hoopvolle verhalen. Maar telkens als ze een verhaal vindt, lukt het haar niet dat goed op te schrijven. Zal ze haar faalangst overwinnen? Zal ze overeind komen en in zichzelf gaan geloven?

Eerdere Paasfilms

De film uit 2021 heet “In de handen van mensen”. Tessa vraagt: “Mama, waarom zorg jij voor mensen die je helemaal niet kent?” In de Paasfilm volgen we Tessa en haar moeder die ontdekken wat er met Jezus gebeurde met Pasen. Het paasverhaal wordt nagespeeld in de stad Bergen op Zoom.

De film uit 2022 heet “De diefstal”. Ben baalt als een stekker. Zijn computer is kapot gegaan. Hoe kan hij ooit nog leren om computerspelletjes te ontwerpen? Hij heeft immers geen geld om snel een nieuwe te kopen.
In de kerk in Bergen op Zoom is Amber alles aan het klaarzetten voor Pasen. Dan merkt ze dat er iets ontbreekt. Ze ziet nog net dat er iemand de deur uitrent met een kostbaar voorwerp. Ze kan de dief niet meer tegenhouden.
Zal de dief gevonden worden? Zal hij of zij begrijpen wat de werkelijke waarde is van het gestolen voorwerp? En ontdekken wat Pasen betekent?