Veel gestelde vragen over meedoen aan de collecte met Givt
Al een paar weken kun je in onze kerken meedoen aan de collecte met de app Givt. Daar wordt door parochianen ook al veelvuldig gebruik van gemaakt! In dit artikel geven we antwoord op enkele veel gestelde vragen.

Moet ik iedere keer Givt machtigen om een bedrag af te schrijven van mijn rekening?
Nee, de toestemming tot het incasseren van het bedrag aan de collecte heb je gegeven tijdens de registratie van de Givt app op je telefoon. Deze toestemming geldt voor iedere verdere donatie aan de collectemand.

Hoe kan ik met Givt geven aan meerdere collectes?
Zijn er meerdere collectes in één kerkdienst? Ook dan kun je geven in één vlotte beweging.
Door op de ‘Collecte toevoegen’-knop te drukken, kun je tot drie collectes activeren. Bij iedere collecte kun je een zelfgekozen bedrag invoeren. Klik op de collecte die je wilt aanpassen en vul een bedrag in of maak gebruik van de voorkeursbedragen. Het verwijderen van een collecte doe je door te drukken op het min-teken, rechts van het bedrag.
De verschillende collectedoelen worden onderscheiden door nummer 1, 2 of 3. Jouw kerk weet welk collectenummer overeenkomt met welk collectedoel.
Al bij de eerste collectezak of -mand waar je aan geeft, worden alle giften verstuurd. Dit geldt ook voor het scannen van de QR-code. In het giften-overzicht kun je al je giften terugvinden.
Wil je toch een collecte overslaan? Laat dan die collecte open (€ 0,00) of verwijder deze door te drukken op het min-teken, rechts van het bedrag.

Is mijn telefoon geschikt om met Givt te werken?
De app werkt als je telefoon voldoet aan een van de volgende systeemversies:

– iOS: vanaf versie 9.0
– Android: vanaf versie 5.1

Wanneer je Givt gaat gebruiken is het belangrijk dat je bluetooth ingeschakeld is wanneer je kiest om aan een collectemiddel te geven. Bluetooth vind je onder instellingen op je telefoon. Als je wilt geven in de kerk is het namelijk nodig om je locatievoorziening (iOS) / toegang tot locatie (Android) in te schakelen. Je telefoon pikt het bluetooth signaal op van de zender die in de collecte mand zit. Wanneer je op het moment van geven geen internetverbinding hebt wordt de opdracht op een later moment verstuurd wanneer je weer gebruik maakt van WiFi.. Dus als je thuis komt en daar gebruik maakt van WiFi weer even de app openen.

Ik wil ook meedoen aan de digitale collecte via Givt, maar ik was niet in de kerk. Hoe kan ik meedoen?
Scan de volgende QR code om je bijdrage via Givt over te maken. In je Givt app komt te staan dat je geeft aan de Gertrudiskerk – het geld komt centraal in de Lievevrouweparochie terecht. Bedankt voor je gift!

Andere veel gestelde vragen over de Givt app vind je terug op:
https://www.givtapp.net/faq-geven-met-givt/