Vieringen Maria Lichtmis en Blasiuszegen

door | jan 20, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Op dinsdag 2 en woensdag 3 februari zijn er twee bijzondere vieringen in de OLV van Lourdeskerk. We vieren Maria Lichtmis en de Blasiuszegen wordt gegeven. Voor beide vieringen is vooraf telefonisch reserveren verplicht.
Maria Lichtmis

Op dinsdag 2 februari is het Maria Lichtmis. In deze viering worden de kaarsen gezegend. Bij binnenkomst krijg je een kaars. Onder “Te Lourdes op de Bergen” kom je naar voren om de kaars aan te steken bij het beeld van OLV van Lourdes. Deze viering vind je hier terug in de agenda.

Blasiuszegen

Op de feestdag van de heilige Blasius op woensdag 3 februari is er een extra viering om 9.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. In deze viering ontvang je aan het einde de Blasiuszegen. De zegen is bedoeld ter voorkoming van keelaandoeningen en andere ziektes. Deze viering vind je hier terug in de agenda.

Muziek

Beide vieringen worden muzikaal en vocaal ondersteund door leden van het Kerkkoor OLV van Lourdes.

Reserveren verplicht

In beide vieringen zijn dertig kerkgangers toegestaan. Omdat het om speciale vieringen gaat, is reserveren vooraf verplicht. Bel om te reserveren op werkdagen tussen 9.30 en 11.30 uur naar de OLV van Lourdeskerk: 0164-234867.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.