Alpha

Schuif aan bij Alpha. Alpha is een plek waar je meer kunt ontdekken over geloof en de grote vragen van het leven. Iedere avond begint met een lekkere maaltijd. Eet samen en praat met andere deelnemers over de zin van het leven en over ons geloof. Ruim 25 miljoen mensen gingen jou wereldwijd voor. Schuif jij ook aan?

Voor alle leeftijden

15 inspirerende onderwerpen

Tien avonden én
1 zaterdag

Ontmoeten, vragen en ontdekken

Heb je vragen over het leven of over het katholiek geloof?

Dan is Alpha echt iets voor jou. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen.

Waarom?

Op Alpha denk je samen na over vijftien inspirerende onderwerpen. Iedereen komt met zijn eigen vragen en ideeën. Je ontdekt altijd iets nieuws. Je ontmoet leuke, nieuwe mensen. En het is helemaal gratis!

Schuif aan!

Elke Alpha begint met een lekkere maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier goed te leren kennen. Na de maaltijd luister je naar een kort, inspirerend verhaal over een van de onderwerpen. Bijvoorbeeld: Wie is Jezus nu eigenlijk? Hoe kun je geloven en wat is de betekenis van bidden? Daarna deel je jouw gedachten in een kleine groep.

282828 jAlpha in Bergen op Zoom

Alpha start op donderdag 11 januari 2024 in Bergen op Zoom. Er zijn tien donderdagavonden, t/m 21 maart, en één bijeenkomst op zaterdag 17
februari 2024. Noteer die zaterdag zeker in je agenda, want die dag is de belangrijkste van Alpha.
Alpha vindt plaats in Het Eventum, Dr. Ir. van Veenweg 8.

Informatie opvragen of aanmelden kan bij pastor Fredi Hagedoorn: fredihagedoorn@lievevrouweparochie.nl en 06-27420542.

Download de folder hier. Deze Alpha komt nog in de website agenda.

Alpha Youth

Alpha is er ook voor tieners en jongeren. Ben jij tussen 15 en 28 jaar en houdt je van lekker eten en een goed gesprek? Schuif dan vanaf 11 januari aan bij Alpha Youth. Alpha Youth is tegelijk met de “gewone” Alpha. We kijken filmpjes in plaats van dat we naar een spreker luisteren. Met andere jongeren ga je vervolgens in gesprek. Lijkt het je leuk? Meld je aan bij pastor Fredi Hagedoorn: fredihagedoorn@lievevrouweparochie.nl en 06-27420542.

Meedoen aan onze Alpha en samen praten en nadenken over het katholieke geloof? Je bent van harte welkom!

Meehelpen

Voor Alpha zoeken we ook vrijwilligers, om te koken en te helpen. Daarvoor kun je je aanmelden bij Fredi Hagedoorn: fredihagedoorn@lievevrouweparochie.nl. Ook als je maar één of twee avonden kunt komen om bijvoorbeeld tafels te dekken en de afwas te doen, is dat al behulpzaam.

Uitnodigen

Heb je al een keer aan Alpha meegedaan en ken je mensen die mogelijk mee zouden willen doen aan Alpha? Nodig hen dan uit!