Senioren

Iedere leeftijdsfase kent zijn eigen vragen. Samen met leeftijdsgenoten kunt u uw katholieke geloof in onze parochie beleven. Zolang u dat kunt, komt u daarvoor naar de parochie. Gaat dat niet? Dan komen wij naar u toe.

Dit komt eraan voor senioren:

Ontmoetingsmiddagen

Voor iedereen van 55 jaar en ouder

In de dagen vóór Kerstmis en Pasen worden op twee plaatsen in de parochie ontmoetingsmiddagen georganiseerd, ook wel 55+ middagen genoemd. Kom voor een inspirerende viering en een gezellige ontmoeting met koffie, thee en wat lekkers naar de Ontmoetingskerk, de OLV van Lourdeskerk en het Steunpunt voor ouderen aan het Zonneplein. Vanwege de coronamaatregelen is er nog geen volgende ontmoetingsmiddag gepland.

Contactpersonen:
Tilly Meijer, telefoon: 06-55330434, email: tilly.meijer@planet.nl
Josta van Dijk, telefoon: 0164-242795, email: jostavandijk@gmail.com

Gespreksgroep 50 +

Vanaf 50 jaar

Op verschillende momenten worden gespreksbijeenkomsten georganiseerd voor senioren. Geloofsvragen – ons voorgehouden door de kerk of meegekregen vanuit onze opvoeding – worden besproken. Het kunnen eenmalige bijeenkomsten zijn met een gastspreker rond één bepaald thema of meerdere bijeenkomsten aan de hand van een boek. De bijeenkomsten worden tijdig aangekondigd.

Contactpersonen:
Ton de Mooij, telefoon: 0164-238737, email: tondemooij@gmail.com
Vanuit het pastoraal team: diaken Jan Foesenek.

Busreizen

Vanaf 55 jaar, rolstoelvriendelijk

De Lievevrouweparochie organiseert verschillende busreizen. Bijvoorbeeld een gezellig dagje uit met andere senioren. Een rondleiding, een viering en een gezellige ontmoeting met de andere reizigers horen erbij. Of samen met andere parochianen op bedevaart naar een bijzondere plek in de regio of zelfs in het buitenland. Zo reisden parochianen eerder al naar Beauraing, Kevelaer, Banneux en Lourdes. Vanwege de coronamaatregelen is er nog geen volgende reis gepland.

Bezoekgroep

Voor alle leeftijden, en zéker ook voor ouderen

Als je ziek of eenzaam bent, is het fijn als er iemand oog voor je heeft. De bezoekgroep komt langs bij hen die dat het meest nodig hebben.