Word medewerker

Wil je helpen bij activiteiten of vieringen? We kunnen veel hulp gebruiken! Je kunt je bijvoorbeeld inzetten op de administratie, in het bestuur, in de poetsploeg of in de voorbereiding van de eerste communie. Als medewerker kan je jouw steentje bijdragen aan de parochie.

Medewerker Vieren

Als medewerker vieren krijg je een taak in de liturgie. Samen met de andere medewerkers draag je bij aan de vieringen, in een sfeer van devotie en gastvrijheid. Er zijn verschillende taken waaruit je kunt kiezen.
Als gastvrouw of gastheer ben je het vriendelijke gezicht van de parochie en heet je de kerkgangers hartelijk welkom. Als lector lees je teksten uit de bijbel, de voorbede en de mededelingen. Als acoliet of misdienaar assisteer je de pastores. In één van de koren maak je prachtige muziek, in een gezellige groep mensen. Achter de schermen zorg je als koster dat alles klaarstaat en de viering op tijd kan beginnen.

Medewerker Leren

Als medewerker leren verdiep je je samen met anderen in het geloof. Je bereidt – samen met een pastor – een activiteit voor. Je zorgt voor de praktische zaken of leidt het gesprek.
In Marcus 2, 1-12 brengen vier mannen hun vriend die verlamd is door het dak van een huis tot aan de voeten van Jezus. Ook wij mogen ons inspannen om mensen bij Jezus te brengen. Om hen uit te nodigen naar de kerk te komen en hun geloof te verdiepen.

Medewerker Doen

Als medewerker van de parochie krijg je een taak die goed bij jouw talenten past. Als doener help je bij de praktische kant. Als denker ben je betrokken bij de inhoud. Je kunt je aansluiten bij een werkgroep of aangeven dat je voor een project beschikbaar bent. Dus kun je aangeven of jouw aanmelding als medewerker voor een langere tijd of voor een kortere tijd is.

Meer informatie

Voor vragen of een intakegesprek als medewerker kun je terecht bij de PCC. Deze Parochiele Coordinatie Commissie draagt zorg voor alle medewerkers. Contact: Lucie Venmans, 0164-252646, lucievenmans@hotmail.com

Geef je op

Waar wil je bij helpen?