12 communicanten in een volle St.-Gertrudiskerk

door | mei 25, 2022 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Op zondag 22 mei deden 12 kinderen voor het eerst hun Eerste Heilige Communie. Maandenlang hadden ze geoefend, en ze hadden hun mooiste kleren aangetrokken. Gespannen kwamen ze 's ochtends de kerk binnen.

Verwonderd keken de ze kerk in: wat was die mooi versierd! Toen ze de andere communicanten zagen, viel de spanning gelukkig al een beetje weg.

Tijdens de viering kon je goed zien dat ze goed geoefend hadden. Ze zongen de liedjes mee die HMR zo mooi zong. Ook kenden ze het Onze Vader en het Weesgegroet uit hun hoofd. En ze wisten wat ze moesten doen toen ze het eerst de Communie mochten ontvangen.

Al met al was het een feestelijke viering in een volle Gertrudiskerk. Dank aan iedereen die daar (voor of achter de schermen) bij heeft geholpen.

Komende zondag doen de andere 12 kinderen hun Communie in de OLV van Lourdeskerk.

Gefeliciteerd!

Amélie, Anouk, Jibbe, Liz, Lucas, Madelieve, Merlin, Naomi, Noor, Ruben, Stijn en Wout

van harte gefeliciteerd met jullie Eerste Heilige Communie!