8 april Paasspel voor kinderen

door | apr 5, 2023 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Zaterdagmiddag 8 april is er een Paasspel voor kinderen en hun families in de St.-Gertrudiskerk. We volgen de vrienden van Jezus. Zij zijn verdrietig omdat Jezus dood is gegaan. Maar is dat echt het einde van het verhaal? Ga je mee van donker naar licht?

De leerlingen van Jezus hebben hem net begraven. Ze zijn verdrietig, want Jezus was hun vriend. Hoe moet het nu verder? Hij is toch dood, of leeft hij? Dan ontmoeten ze een vreemdeling die vraagt wat ze hebben meegemaakt. Zo ontdekken ze het Grootste Goede Nieuws.

Toneelspel, opdrachten en liedjes

In het Paasspel brengen bekende Bergenaren het Paasverhaal tot leven. Met pastoor Paul Verbeek als Jezus, diaken Anton Janssen als Petrus. De twee hoofdrolspeelsters uit de Paasfilm doen ook mee: Laura van Tilburg speelt Maria van Nazareth en Lorna Gelić speelt Maria Magdalena.
Tussen het toneelspel door zijn er kleine opdrachten en natuurlijk vieren we aan het einde samen Pasen.

Paaszaterdag 8 april, van 15.00 uur tot 16.00 uur in de St.-Gertrudiskerk, ingang Kerkstraat. Voor kinderen vanaf groep drie en hun ouders en grootouders.