Aantal kerkgangers naar 112

door | jun 7, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Het aantal toegestane kerkgangers in de OLV van Lourdeskerk en St.-Gertrudiskerk is vanaf 5 juni 112 per viering. Hiermee volgen we de aangekondigde versoepeling van de bisschoppenconferentie.
Gewijzigd aantal kerkgangers

Sint-Catharinakapel
In de Sint-Catharinakapel blijft het aantal kerkbezoekers vastgesteld op 30 exclusief personeel. Voor deze viering is reserveren verplicht. Tel. 244983.

Lourdeskerk en Sint-Gertrudiskerk

• Zowel voor de Parochiekerk Onze Lieve Vrouw van Lourdes als de Stadskerk Sint-Gertrudis wordt het aantal kerkbezoekers vastgesteld op 112 exclusief personeel. Dit is 15 procent van het aantal zitplaatsen.
  • Voor de viering op zon- en feestdagen om 11.00 uur in de Lourdeskerk blijft reserveren verplicht. Voor de viering op zaterdag om 17.00 uur in de Lourdeskerk is reserveren aangeraden, maar is niet verplicht. Voor een viering in de OLV van Lourdeskerk kunt je op werkdagen reserveren tussen 9.30 en 11.30 uur tel. 234867
  • Voor de viering op zondagmorgen om 9.30 uur in de Sint-Gertrudiskerk is reserveren aangeraden, maar is niet verplicht. Voor de Sint-Gertrudiskerk kun je reserveren tussen 9.00-12.00 of 13.00-15.30 uur (behalve vrijdagmiddag) tel. 233574.

Uitvaarten
Het aantal kerkbezoekers voor uitvaarten wijzigt nu ook naar 112 kerkgangers.

Basisregels blijven

De huidige coronaregels blijven van kracht, met betrekking tot handen ontsmetten, afstand houden, en ter communie gaan. Volg altijd de aanwijzingen van de medewerkers op.

• Registratie bij vieringen blijft altijd verplicht. Je naam en telefoonnummer worden dus bij binnenkomst genoteerd.
  • Voor bijzondere vieringen, aan te wijzen door het pastoraal team, blijft reserveren verplicht
Versoepeling

Het pastoraal team is blij, dat met deze versoepeling weer meer mensen tot onze vieringen kunnen worden toegelaten. We hopen dat velen van deze mogelijkheid gebruik zullen maken. Kijk op https://www.bisdomvanbreda.nl/nieuws/versoepeling-coronamaatregelen-in-de-r-k-kerk-vanaf-5-juni-2021/ voor de achtergrond van deze versoepelingen.

Foto: Ramon Mangold

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.