Alpha afgerond: smaakt naar meer!

door | jul 27, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Afgelopen donderdag was de laatste avond van Alpha. Tien deelnemers uit onze en omliggende parochies kijken terug op een bijzondere cursus, die naar meer smaakt.

Alpha hielp enkele deelnemers die niet met het katholieke geloof zijn opgevoed, verder op weg. De puzzelstukjes vielen op hun plaats. De inleidingen en gesprekken met anderen hielpen om te kiezen. Voor andere deelnemers die zelf al dikwijls naar de kerk gaan, was vooral het delen van hun geloof fijn. Samen spreken over wat je raakt.

Ontmoeten, vragen, ontdekken

Iedere avond begon met een gratis maaltijd, gekookt door verschillende dames uit de parochie. Zo kunnen aanschuiven na je werk of dagelijkse bezigheden werkte ontspannend. En het zorgde voor leuke gesprekken. Daarna nam een inleider uit de parochie of regio het woord, over een vraag uit ons geloof: Wie is Jezus? Hoe kan ik bidden? Hoe zit het met de kerk? De inleidingen met een persoonlijke getuigenis maakten het meeste indruk, waar in de deelgroepjes geanimeerd over werd nagepraat.

Halverwege Alpha was er een dagje uit naar Bovendonk in Hoeven, met inleidingen over de helige Geest. In een intieme gebedsviering werd er voor iedere deelnemer persoonlijk gebeden.

Smaakt naar meer

De deelnemers aan Alpha willen graag verder. In september start de geloofscursus van het Sint Franciscuscentrum in Bergen op Zoom. En verspreid over oktober tot juni organiseert het pastoraal team vier Leerling avonden. Vier thema’s komen aan bod, die wel bij ons geloof horen, maar niet in Alpha zitten: eucharistie, heiligen, diaconie en Maria. Over deze Leerling avonden binnenkort meer nieuws. In januari start weer een nieuwe Alpha.

Alle parochianen en geïnteresseerden kunnen kiezen om mee te doen aan (een deel van) de Geloofscursus en één of meer Leerling avonden. En natuurlijk aan Alpha zelf.