Caritas collecte voor Stichting Wensambulance

door | mei 16, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Op zaterdag 14 en zondag 15 mei was er een collecte in de weekendvieringen voor de Stichting Wensambulance. Caritaslid Marian Maas lichtte het doel in de vieringen toe, vanuit haar persoonlijke ervaring.
Stichting Wensambulance

Marian vertelde: “Als lid van de Caritas mag ik uw aandacht vragen voor de collecte. De opbrengt zal gaan naar de stichting de Wensambulance. Dit is een stichting die zich geheel belangeloos inzet voor de laatste wens van een medemens. Mensen die in het laatste stadium zijn van hun leven en nog graag 1 keer ergens naar toe zouden willen. Uit eigen ervaring heb ik van dichtbij mee mogen maken hoe dit in zijn werk gaat, namelijk bij mijn eigen broer.

Naar de camping

“Vanuit de hospice werd hij opgehaald door een ambulance met twee ambulancebroeders geheel in eigen tempo werd hij naar de ambulance gebracht, vandaaruit ging de rit naar camping Duinzicht in Koudekerke alwaar mijn broer naar zijn geliefde chalet ging waar hij jarenlang samen met zijn gezin heeft mogen vertoeven in de weekenden. Daar aangekomen waren diverse campinggasten aanwezig om hem te begroeten en tegelijk ook afscheid van hem te nemen u zal begrijpen dat dit zeer emotioneel was.

Van daaruit ging de rit verder naar Zoutelanden waar een strandtent een gedeelte van het terras had afgezet zodat wij daar ongestoord konden plaatsnemen, inmiddels was zijn gehele gezin gearriveerd daar, een rit met een strandrolstoel werd ook nog gemaakt. Er werd wat gegeten en gedronken en toen vingen we de rit weer terug aan naar de hospice.

Ambulancebroeders

“Dit alles werd mogelijk gemaakt door de wensambulance met hun ambulancebroeders, zij waren er, maar eigenlijk ook niet, wat ik hiermee wil zeggen is dat zij de zorg op zo’n fantastische wijze hebben gedaan dat dit niet opvallend was. Op gepaste afstand hielden zij alles in de gaten, dit maakte dat het voor ons allen een laatste ontspannende dag is geweest waar wij van hebben genoten. Precies 1 week later stierf hij.
Met de opbrengst van de Caritas collecte willen wij dan ook zorgen dat deze stichting gesteund blijft in haar prachtige werk.”

Wil je WensAmbulance Brabant financieel steunen?

Je kunt je gift, donatie of sponsorbijdrage overmaken op rekeningnummer IBAN NL90 RABO 0106 0579 44 ten name van stichting WensAmbulance Brabant. Als je bij je overboeking je naam en adres of e-mailadres vermeldt, kan de stichting je een bedankje sturen.