Caritascollecte voor KansPlus Bergen op Zoom

door | sep 14, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

In het weekend van 24 en 25 september is er in beide kerken een Caritascollecte. Deze tweede collecte is bestemd voor de zaterdagsoos van KansPlus Bergen op Zoom. Zij organiseert wekelijks activiteiten voor de gehandicapte medemens.

KansPlus-BoZ wil een actieve bijdrage leveren aan een goed en plezierig leven voor mensen met een verstandelijke of meervoudige beperking en hun naasten. KansPlus Bergen op Zoom organiseert daarom wekelijks tekenen en schilderen, dansen en soosavond(en) en jaarlijks een vakantiekamp. Samen met andere organisaties organiseren ze een carnavalsbal, Sinterklaasviering en kerstviering. Spontaan voorgestelde activiteiten en workshops worden ook vaak tot uitvoering gebracht. Dit alles dankzij onze ruim 40 vrijwilligers.

Dagje uit

Op zaterdagochtend is er voor de wat jongeren een soos. De soos bestaat dit jaar 35 jaar. Dit willen de bezoekers van de soos graag vieren met een gezellig dagje uit. Om hier extra geld voor te verdienen zamelen zij kleding in. Gedragen kleding (die te klein is of te groot is) maar ook schoenen, dekbedovertrekken, handdoeken, ed. Voor iedere kilo krijgen zij een bepaald bedrag, dat zij willen gebruiken voor hun jubileum activiteit. De ingeleverde kleding gaat daarna door naar een goed doel in binnen en/of buitenland.

Caritascollecte

De Caritas van de Lievevrouweparochie wil deze actie graag ondersteunen en heeft daarom besloten om de opbrengst van de Caritas-collecte van zaterdag 24 en zondag 25 september a.s. in zowel de OLV van Lourdeskerk als in de St.-Gertrudiskerk te doneren aan de zaterdagochtensoos van Klans Plus. Zodat zij met de vrijwilligers en alle deelnemers het jubileum-uitstapje kunnen organiseren. Alvast hartelijk dank voor ieders bijdrage.