Communicanten op weg naar Eerste Communie

door | mrt 14, 2023 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

De communicanten zijn bijna op de helft in hun voorbereiding van hun Eerste Heilige Communie. Ze kwamen vorige week zondag bijeen op basisschool Het Palet.
Verhalen uit de Bijbel

Elke keer dat de kinderen samenkomen, horen ze een verhaal uit de bijbel. Deze keer hoorden ze een heel spannend verhaal: Jezus was als kind kwijtgeraakt. Jozef en Maria vonden Hem terug in de Tempel in Jeruzalem. Daar was Jezus aan het les geven. Dat klinkt niet zo raar als je misschien denkt: niemand weet er meer over God dan Jezus zelf! En waar kon Jezus beter over God vertellen dan in het huis van Zijn Vader?

Er was dit keer ook een tweede verhaal. Jezus leert dat God van mensen houdt, en dat Hij het liefst wil dat wij net zó van elkaar houden. En als je van elkaar houd, wil je elkaar ook helpen. Net zoals de vier vrienden van de lamme doen. Zij helpen hem om bij Jezus te komen, zodat Jezus hem beter maakt. Zo kunnen ook wijzelf laten zien dat we Jezus goed begrepen hebben: door elkaar te helpen.

Versiering

Na de pauze staken de kinderen hun handen uit de mouwen. De vorige keer hadden ze al hun portret geschilderd en een lichtjeshouder beschilderd. Nu gingen ze aan de slag om slingers te maken. Want het is wel fijn als de kerk mooi versierd is bij hun Eerste Communie! Na een half uur plakken en knippen lieten ze enthousiast hun zelfgemaakte slingers zien. Er was genoeg om wel twee kerken te versieren!

Vieringen Eerste Heilige Communie

De vieringen van de Eerste Heilige Communie zijn op zondag 14 mei om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk en zondag 21 mei om 11.00 uur in de St.-Gertrudiskerk.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.