Dankviering Titus Brandsma

door | mei 24, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Zondag 22 mei was er in Den Bosch een dankviering voor de heiligverklaring van Titus Brandsma. Pastoor Paul Verbeek was erbij en bood kardinaal Eijk een beeldje aan van de nieuwe heilige. Het beeldje is ook te koop.
Prentje

Als herinnering aan de heiligverklaring is een prentje uitgegeven. Dat kun je hier downloaden.

Beeld van Titus Brandsma

Op 15 mei, de dag van de heiligverklaring plaatsten we een beeld van Titus Brandsma van beeldhouwer Hendrik Tolboom in de St.-Gertrudiskerk. Pastoor Paul Verbeek bood na afloop van de dankviering op 22 mei eenzelfde beeld aan, aan kardinaal Wim Eijk. De beeldhouwer was daar ook bij.

Het is mogelijk zelf een exemplaar van dit beeld aan te schaffen. Het is voor € 100,- te koop. Neem bij interesse contact op met pastoor Paul Verbeek.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.