Dominee Willem Vermeulen bedankt in Vastenavendviering

door | feb 17, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Zaterdag 14 februari was de 33ste Vastenavendviering vanuit de St.-Gertrudiskerk te zien op ZuidWest TV. Dominee Willem Vermeulen ontving een bedankje van pastoor Paul Verbeek voor zijn jarenlange inzet.
Creatief

Al drieëndertig jaar wordt in Bergen op Zoom de Vastenavendviering gehouden, altijd in samenwerking tussen een katholieke pastor en dominee Willem Vermeulen. Die barst altijd van de creatieve ideeën rond de Vastenavendviering. Dit jaar heeft hij bijvoorbeeld een brief van Paulus omgezet naar de Bergse Vastenavend. Andere jaren maakte hij samen met de Vastenavendwerkgroep van plastic een levensgrote krab voor het orgel, zodat de stem van de Peperbus de kinderen kon vragen of die aan zijn rug konden krabben, omdat hij zo’n jeuk had.

Dit jaar neemt Willem Vermeulen afscheid als dominee, vandaar dat dit zijn laatste Vastenavendviering was.

Bedankje

Namens de werkgroep en alle krabben gaf pastoor Paul Verbeek in de viering een prachtige bloemenvaas cadeau, met daarin de kleurplaat voor deze viering verwerkt. De Peperbus in de blommekes, passend bij het thema ‘Me bloeie wir op’. Willem nam de vaas in ontvangst en gaf aan dat hij het al die jaren “van harte had gedaan, in alle betekenissen van het woord”.

Beleef het mee tasje

Vele krabben konden de viering via ZuidWest TV thuis meebeleven, ook dankzij hun Beleef het mee tasjes. Het laatste exemplaar van de tasjes, werd in de viering geschonken aan d’n Oogheid.

Kijk de Vastenavendviering terug via ZuidWest TV: www.zuidwesttv.nl/video/7125/vastenavend-kerkdienst.