Extra vieringen in het Ommegangweekend

door | jun 1, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Om zoveel mogelijk parochianen de gelegenheid te geven, een viering in het Ommegangweekend mee te maken, zijn er extra vieringen gepland.
Steek een kaarsje op

Het Ommegangweekend begint op vrijdagavond 25 juni in de St.-Gertrudiskerk met een avondgebed rond het thema “Steek een kaarsje op”. Kerkgangers worden uitgenodigd zelf een kaarsje aan te steken bij het Ommegangbeeld. Vanwege de coronasituatie zullen geen kaarsjes aan voorbijgangers worden uitgedeeld. Reserveren is niet nodig.

Weekendvieringen

De weekendvieringen van zaterdagavond en zondagochtend staan alle drie in het teken van de Ommegang. In de vieringen van zaterdag 17.00 uur in de OLV van Lourdeskerk, 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk en 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk zal de liturgie en muziek in het teken staan van Maria. Reserveren voor de vieringen op zondag 27 juni is verplicht, voor de andere vieringen is reserveren aangeraden.

Avondgebed

Zaterdag 26 juni wordt in een extra avondgebed om 19.00 uur in de St.-Gertrudiskerk het Maria Ommegangbeeld centraal in de kerk geplaatst. Reserveren is niet nodig.

Maria Ommegang

Op zondag 27 juni is er om 13.30 uur een plechtige Eucharistieviering, direct gevolgd door een rondgang met het Maria-Ommegangbeeld ín de St.-Gertrudiskerk.
De viering en rondgang worden rechtstreeks uitgezonden door Zuidwest TV. Direct daarna zendt Zuidwest TV een film uit, bestaande uit een aantal fragmenten die in een reguliere Ommegang te zien zouden zijn. In tegenstelling tot wat eerder werd vermeld, is de eucharistieviering alleen te volgen via ZuidWest TV. De viering is alleen toegankelijk voor genodigden.

Digitale collecte
Het is nu al mogelijk om de Maria Ommegang te steunen met een gift. Dat kan t/m 5 juni via bijgaande QR-code. Een overschrijving via Stichting Lievevrouwegilde op nummer NL67RABO0306102331 is ten allen tijde welkom.