Franciscus gezinsviering helemaal van nu

door | okt 5, 2022 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Zaterdag 8 oktober is er om 17.00 uur in de Franciscus gezinsviering in de OLV van Lourdeskerk. De viering past bij alle zorgen om het klimaat, maar ook bij dierendag, dierenplaatjes sparen van een winkel én bij de Kinderboekenweek. Kom ook en laat je huisdier of knuffel zegenen.
Franciscus

De heilige Franciscus leefde lang geleden. Hij kon zo goed met dieren omgaan, dat hij ook daar om bekend is geworden. Hij had veel ideeën over de kerk. Die vertelde hij niet alleen aan mensen, maar ook aan dieren. En hij kalmeerde eens een wolf, die inwoners van een dorpje lastig viel. Door te zorgen dat de wolf van de inwoners te eten kreeg, hoefde hij hun oogst niet meer te vernielen. Daarom vieren we op de feestdag van Sint Franciscus, op 4 oktober, nu dierendag.

Kinderboekenweek

De dierendag dit jaar valt wel in een hele bijzondere tijd. Sommige kinderen zijn bezig geweest met oceaanplaatjes verzamelen via een supermarkt. En over klimaatverandering horen we allemaal veel. Deze week is het ook de Kinderboekenweek met als thema “Gi-ga-groen”. Denk aan boomhutten en bijzondere dierenverhalen. De Franciscus gezinsviering past hier helemaal bij. Kom zaterdag ook naar de kerk en laat je huisdier of knuffel zegenen.