Gebed voor grootouders en ouderen

door | jul 27, 2021 | Nieuws, Senioren | 0 Reacties

Zondag 25 juli was de eerste Werelddag voor Grootouders en ouderen. Romy (6 jaar) maakte samen met haar moeder José een gebed voor alle grootouders en ouderen.

Paus Franciscus heeft de vierde zondag van juli uitgeroepen tot Werelddag voor Grootouders en Ouderen. Op deze dag worden zij extra in het zonnetje gezet. De vierde zondag van juli is altijd in de buurt van 26 juli, de feestdag van Joachim en Anna. Zij waren de ouders van Maria, dus de opa en oma van Jezus.

Gebed

Voor dit feest vroegen we aan Romy, die zelf altijd bij de peuterkleuterkerk komt, om een gebed te maken. In de weekendvieringen is het gebed wat Romy met haar moeder maakte voor alle grootouders en ouderen voorgelezen.

Lieve grootouders en ouderen,
Bij u is het altijd fijn:
leuke dingen doen en blij zijn
Hebben we soms pijn of verdriet
u bent er altijd en vergeet ons niet.
We leren van u belangrijke dingen:
samen naar de kerk om te bidden en te zingen.
Op deze plek komen we samen om te geloven
en ik kan u één ding beloven:
God houdt van iedereen – jong en oud –
en vergeeft ons elke fout.
In zijn kerk komen we samen
en eindigen we ons gebed met
Amen.