Gebedenboek ‘Van Maria Lichtmis tot Pinksteren’ te koop

door | feb 18, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

In de Lievevrouweparochie is nog steeds het gebedenboek 'Van Maria Lichtmis tot Pinksteren' te koop in beide kerken en op het Parochiecentrum.
Thuis bidden

Met het gebedenboek ‘Van Maria Lichtmis tot Pinksteren’ kun je thuis meebidden met de grote feestdagen die komen gaan. Van Maria Lichtmis, via Vastenavond en Aswoensdag zijn er inspirerende en verstillende gebeden voor de Veertigdagentijd. Daarna zijn er teksten voor Pasen en Hemelvaart tot en met het Pinksterfeest. Auteurs uit Nederland en Vlaanderen leverden hun bijdragen aan. Het boekje is een vervolg op het succesvolle gebedenboek ‘Van Allerheiligen tot Kerstmis’, wat ontstond op initiatief van pastoor Paul Verbeek. Ook nu weer heeft hij diverse gebeden geschreven.

Bidden in onzekere tijden

Zoals Leo Feijen in zijn inleiding ook schrijft, wil het boekje een bemoediging zijn in deze coronatijd. De auteurs realiseren zich dat het moeilijke tijden zijn en dat mensen en kerken het zwaar hebben. Juist daarom zijn er vreugdevolle gebeden geschreven, die moed willen geven. En die gelovigen die het boekje gebruiken, willen laten voelen dat God met hen meetrekt, ook al kan het leven als een woestijn aanvoelen.

'Van Maria Lichtmis tot Pinksteren' aanschaffen

Het gebedenboekje is vanaf nu te koop voor € 5,- na afloop van de weekendvieringen in onze beide kerken. En tijdens openingstijden kun je ervoor terecht in het parochiecentrum. Het pastoraal team heeft een grotere voorraad gekocht, waardoor je het boekje goedkoper in de parochie kunt bestellen dan op internet (€ 10,- bij Adveniat). We hopen dan ook dat het boekje houvast en inspiratie mag geven bij je gebed thuis.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.