Gemeenschappelijke Ziekenzalving

door | sep 7, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Op vrijdag 23 september vindt in de kerk van Onze Lieve Vrouw van Lourdes een gemeenschappelijke Ziekenzalving plaats. Zieken en ouderen van de Lievevrouweparochie zijn van harte uitgenodigd voor deze viering.

Het Sacrament van de Zieken, de bediening zoals velen het ook noemen, is bedoeld ter troost en ondersteuning van hen die door ernstige ziekte of ouderdom aan den lijve ervaren hoe kwetsbaar en broos het leven kan zijn.
Met de Ziekenzalving vieren wij dat we ook tijdens het laatste stuk van onze levensweg steun, troost en bemoediging mogen ervaren vanuit het christelijk geloof.

Eucharistie en ziekenzalving

De viering vindt plaats op: vrijdagmiddag 23 september om 14.00 uur in de parochiekerk van Onze Lieve Vrouw van Lourdes, Prins Bernhardlaan 66. Het sacrament wordt toegediend tijdens de viering van de Eucharistie en bestaat uit handoplegging en Ziekenzalving. In deze viering zullen pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek voorgaan en de parochiële LieveVrouweCantorij zal de liturgie met zang ondersteunen.

Aanmelden niet verplicht

Wij nodigen ieder die aan deze viering wil deelnemen van harte uit. Aanmelden is niet verplicht. Wilt u dit toch doen dan kunt u zich aanmelden via de OLV van Lourdeskerk: 0164-234867 of 06 5533 0434 van Tilly Meijer.
Ook uw familieleden zijn welkom om aanwezig te zijn en aan de viering deel te nemen. Na afloop is er koffie en thee en gelegenheid om elkaar te ontmoeten.

Kanselberichten weekend 28 en 29 april 2024

In bovengenoemd weekend is er een kanselbericht in onze eigen parochie voorgelezen in de vieringen en ook een kanselbericht in Parochie De Bron. Beide kanselberichten van het Bisdom Breda zijn van invloed op de Lievevrouweparochie.