Geslaagde actie voor kermisexploitanten

door | feb 25, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Pastoor Paul Verbeek heeft samen met Sandra Paassen dertig families van kermisexploitanten een verrassingstasje gebracht. “Geweldig dat jullie komen,” zeiden ze.

Op donderdag 18 februari bezocht pastoor Paul Verbeek samen met Sandra Paassen de kermisexploitanten van Bergen op Zoom. Sandra Paassen zit in het bestuur van het Kerkkoor OLV van Lourdes en heeft goede contacten met Annie Bakker, die de families vertegenwoordigd.

Verhaal delen

Paul: “Het was een boeiende ontmoeting. Er was alle tijd voor de kermisexploitanten om hun verhaal te vertellen. Dankzij de coronamaatregelen kunnen zij hun attracties al een hele tijd niet opbouwen. Het was ontroerend om hun verhaal en miserie te delen.”

Verrassingstasjes

Na deze ontmoeting bracht hij samen met Sandra en Annie de Verrassingstasjes naar de oudste families. “Geweldig dat jullie komen,” zeiden ze. Ze waren blij met de inhoud van de tas. In de tas zat een mok van de Maria Ommegang. En koekjesmix van de Antoniusmolen uit Halsteren voor bij de befaamde bakvormpjes van de twee kerken, vervaardigd door Rinus Bouwmeester.

Je bent niet alleen

Paul: “Met deze actie willen we de Bergse kermisexploitanten laten voelen dat ze niet alleen zijn. We willen hen graag een hart onder de riem steken, nu de coronacrisis maar voortduurt. Als parochie houden we graag contact met hen, via Sandra Paassen.”

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.