Gezinsdag aan zee

door | jun 21, 2022 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Op zaterdag 23 juli aanstaande is er een ‘Gezinsdag aan Zee’ in de strandkerk van Cadzand-Bad. Alle gezinnen, kerkelijk of niet, zijn van harte welkom. Dat geldt ook voor gezinnen waarbij één ouder de kinderen opvoedt. Het wordt een zomerse dag vol inhoud en ontspanning.

De eerste dag van de Grote Vakantie starten we met inhoud en ontspanning. In de ochtend gaan de kinderen naar een grote boerderij en de tieners volgen een programma op het strand. Ouders denken na over ‘Groeien in Geloof’. Ons mooie geloof is een kostbare schat, die we graag door willen geven aan onze kinderen. Hoe kun je dat het beste doen in een wereld waar het christelijk geloof nog maar nauwelijks beleefd wordt? Een echtpaar met drie kinderen heeft zich die vraag eveneens gesteld en deelt hun ervaringen uit literatuur en de dagelijkse praktijk.

Op het strand

Er wordt gezorgd voor een lekkere lunch en in de middag kan er gespeeld en gewandeld worden op het strand. De afsluiting is met een mooie Eucharistieviering en een gezellige barbecue.

Praktisch & aanmelden

De Gezinsdag duurt van 10.00 tot 18.00 uur op zaterdag 23 juli. Locatie is de Strandkerk, Noorddijk 2, 4506 JE Cadzand-Bad. Deelname kost € 25,- per gezin. Dit is inclusief een lunch en barbecue. Dit bedrag graag vooraf overmaken naar: Franciscuscentrum, NL 91 RABO 0158 7840 22 o.v.v. Gezinsdag 23 juli 2022.
Aanmelden en meer informatie op sintfranciscuscentrum.nl/gezinspastoraat/gezinsdag-23-juli-2022
Deze gezinsdag is een initiatief van het Sint Franciscuscentrum en de parochies van Zeeuws-Vlaanderen.

Magnificat fotowedstrijd

Begin juni komt een nieuw nummer van ons digitaal parochieblad Magnificat uit. De redactie schrijft een fotowedstrijd uit. Stuur een foto in rond het thema ontmoeten. De winnende foto wordt op de cover van de volgende Magnificat geplaatst.