Heiligverklaring Titus Brandsma

door | mei 11, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

De Nederlandse pater Karmeliet wordt op zondag 15 mei heilig verklaard. Paus Franciscus zal dit doen in Rome. In dit artikel lees je hoe je de heiligverklaring via televisie kunt volgen. In de St.-Gertrudiskerk plaatsen we zondag een beeld van hem. In de andere weekendvieringen staan we ook bij de heiligverklaring stil.

Op zondag 15 mei plaatst pastoor Paul Verbeek in de viering van 9.30 uur een beeldje van Titus Brandsma in de St.-Gertrudiskerk. Zo krijgt deze Nederlandse heilige en martelaar een plaats in onze stadskerk. Hij kan een inspiratiebron en voorbeeld zijn, voor ieder die het beeld ziet. Op de website schreef diaken Jan Foesenek al eerder over zijn leven.

Heiligverklaring op televisie

Omroep KRO-NCRV zendt de heiligverklaring zondag 15 mei rechtstreeks uit vanuit Rome op NPO 2. De uitzending begint met een talkshow om 9.30 uur, waarin Leo Feijen diverse gasten ontvangt.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.