Informatieavond Eerste Heilige Communie

door | nov 10, 2021 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Op maandagavond 15 november is er een informatieavond voor de ouders van de communicanten. We leggen dan uit hoe de voorbereiding zal gaan, en ouders kunnen hun kinderen aanmelden.

Als je in groep 4 van de basisschool zit mag je je Eerste Heilige Communie doen. Dat betekent dat je voor de eerste keer, net als de grote mensen in de kerk, mee mag delen en eten van het brood van Jezus. Dat is heel bijzonder. Daarom is het die dag ook groot feest in de kerk.

In onze Lievevrouweparochie mag je samen met je ouders kiezen in welke kerk of op welke datum je je communie wilt doen. De data voor komend jaar zijn:

• St.-Gertrudiskerk in het weekend van 21/22 mei 2022
  • OLV van Lourdeskerk in het weekend van 28/29 mei 2022

De precieze tijden zijn nu nog moeilijk aan te geven; dat is afhankelijk van het aantal aanmeldingen en de ontwikkelingen rondom corona.

De voorbereiding zelf begint eind januari 2022.

Voorbereiding

Voordat het zover is, volg je eerst een heel programma. Tijdens die bijeenkomsten worden verhalen verteld over Jezus, gaan we knutselen, zingen we en maken kennis met verschillende gebruiken en symbolen in onze kerk.

Als je hier meer over wilt weten, vraag dan aan je ouders of ze naar de informatieavond komen op maandag 15 november in de OLV van Lourdeskerk. Dan wordt alles aan je ouders uitgelegd en kunnen zij jou opgeven. De inloop is vanaf 19.15 uur, de presentatie begint om 19.30 uur en rond 20.30 uur is de geplande eindtijd.

Als je die avond niet kunt, neem dan contact op met het secretariaat van de parochie. Het adres is: Burg. Stulemeijerlaan 8, tel. 0164-233574, mail: info@lievevrouweparochie.nl. Of met diaken Anton Janssen, tel. 06-10578430, mail: antonjanssen@lievevrouweparochie.nl. Met vragen over de EHC kun je het beste met hem contact opnemen.