Jazzviering ‘Van mineur naar majeur’ op 4 juni

door | mei 30, 2023 | Alle leeftijden, Nieuws

Traditiegetrouw vindt in het eerste weekend na Pinksteren het Jazzweekend plaats in Bergen op Zoom. En daar hoort de Jazzviering bij op zondag 4 juni om 12.00 uur. Nieuw dit jaar is de Jazz-brunch om 11.00 uur in de tuin van de St.-Gertrudiskerk.

Het jonge lokale straatorkest Mom’s Kitchen brengt de muziek de kerk in, en zorgen er ook voor dat we na de viering weer swingend de stad in trekken. Ze hebben al ervaring met spelen in de kerk: ze verzorgden dit jaar de Sinterklaasviering in de OLV van Lourdeskerk.

Tijdens de viering zorgt een echt swingend Gospelkoor voor de muzikale ondersteuning: G-roots. Zij zijn bekend van TV en staan garant voor een swingende ervaring! Gospelkoor G-Roots is opgericht in 2002 door drie black gospel solisten en is inmiddels uitgegroeid tot een groep van 15 enthousiaste en getalenteerde zangers en zangeressen, inclusief eigen band. Ze brengen een uitgebreid repertoire van Amerikaanse black gospel tot Nederlandstalige opwekking en soul.

Voorgangers zijn ds. Wim Lolkema en diaken Anton Janssen.

Brunch

Op 4 juni staat er om 11.00 uur een heerlijke brunch op het programma. En niet zomaar een brunch, nee nee, een brunch in de prachtige tuin van de St-Gertrudiskerk! Tenzij het weer een beetje tegenzit, dan verhuizen we gezellig naar de tent op de Grote Markt.

Helaas kunnen we geen rekening houden met allergieën, maar we beloven om voor iedereen wat lekkers op tafel te zetten. De brunch kunnen we dank zij de sponsors gratis aanbieden. Schrijf je daarom snel via dit MS office formulier en vergeet vooral niet om je eetlust mee te brengen!

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt in april vanuit Lourdes naar Nederland en doet dan veertien bijzondere kerken en bedevaartplekken aan. De reliek is op dinsdag 23 april in de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Zo kan iedereen die niet naar het heiligdom in Zuid-Frankrijk kan gaan, de genaden van Lourdes hier beleven.