Kerstattentie medewerkers thuiszorg

door | dec 9, 2020 | Nieuws | 0 Reacties

Volgende week zullen pastores een kerstattentie brengen aan medewerkers van de thuiszorg in de stad. Alle organisaties ontvangen een kerstgroet als hart onder de riem. Medewerkers van de thuiszorg hebben in de coronatijd heel wat voor hun kiezen gehad.

Pastor Fredi Hagedoorn: “We gaan deze attenties graag brengen naar medewerkers van de thuiszorg, omdat zij heel wat voor hun kiezen hebben gehad. En ze zijn niet altijd de meest zichtbare zorgverleners.

Wanneer een coronapatiënt uit het ziekenhuis ontslagen wordt, heeft hij of zij dikwijls nog thuiszorg nodig. En voor de bestaande cliënten van de thuiszorg werd in de coronatijd het wereldje kleiner. Van de thuiszorg werd daarom nog meer gevraagd. Ook met kerstmis ligt hun werk niet stil.”

De kerstattenties worden gebracht naar acht thuiszorgorganisaties die actief zijn in Bergen op Zoom.

Opbrengst vorige acties

De kerstactie voor de thuiszorg wordt mogelijk gemaakt met het geld wat over was van eerdere donaties aan de verschillende diaconale acties. Daarom vragen we deze keer geen extra bijdrage van parochianen.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.