Kijk de nieuwe Paasfilm “Kom overeind”

door | apr 5, 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Kijk de nieuwe Paasfilm "Kom overeind" over hoopvolle verhalen nu op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm ZuidWest TV zendt de film op Eerste Paasdag uit.
Ze gelooft er niet meer in. Al zoveel mensen gesproken, verhalen gezocht, maar het lukt haar maar niet om het goed op te schrijven. Journaliste Chris heeft last van faalangst.
Best onhandig als je wil solliciteren voor de goed nieuws rubriek van de krant. Ze ontmoet wel jonge mensen met hun hoopvolle verhalen. Maar telkens als ze een verhaal op papier wil zetten, aarzelt ze en komen de woorden niet.
Kom overeind

Waar Jezus in de Bijbel mensen zonder hoop ontmoet, schenkt Hij hen die terug. Blinde mensen laat Hij weer zien, lamme mensen nodigt Hij uit overeind te komen, zodat ze weer lopen. En zelfs mensen die gestorven zijn, wekt Hij tot leven. Zo geeft Hij degene die dit overkomt en de mensen die ervan getuigen zijn hun hoop en geloof terug.
Zal Chris ook opstaan uit haar angst? Zal ze in zichzelf gaan geloven en gaan schrijven? Ontdek het in de film.

Kijk de film

Bekijk de film vanaf nu op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm

De film wordt op Eerste Paasdag om 10.00 uur uitgezonden op ZuidWest TV, en daarna ieder uur herhaald.

In de media

De Paasfilm kreeg een recensie in het Katholiek Nieuwsblad: www.kn.nl/inspiratie/recensie/film/hoopvol-nieuws-moet-verteld-worden-parochie-maakt-paasfilm-voor-een-breed-publiek/
Bestel de hele dubbeldikke Paaseditie van het KN via de webwinkel: www.kn.nl/webwinkel/

BN DeStem plaatste een interview met pastor Fredi Hagedoorn over de film: www.bndestem.nl/bergen-op-zoom/fredi-35-maakt-paasfilm-over-hoop-overeind-komen-uit-moeilijke-periode~a29d3f15/

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt in april vanuit Lourdes naar Nederland en doet dan veertien bijzondere kerken en bedevaartplekken aan. De reliek is op dinsdag 23 april in de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Zo kan iedereen die niet naar het heiligdom in Zuid-Frankrijk kan gaan, de genaden van Lourdes hier beleven.