Kort parochienieuws week 13

door | apr 1, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het korte nieuws uit de Goede Week. Met opbrengsten en aandacht voor de agenda.
Opbrengsten

De collecte voor de parochie, vicariaat en het bisdom bracht in ieder geval € 105,- op via overschrijvingen. De contante bijdrage is daar nog niet bij opgeteld, vanwege de Paasdrukte.
Voor de actie van Saver en de Paascollectes kwamen ook bijdrages binnen. Daarover berichten we later nader. Bedankt voor al jullie giften!

Uit de agenda

Kijk voor een overzicht van alle vieringen met Pasen in de vorige nieuwsbrief, of in dit artikel: www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/paasvieringen-thuis-meevieren/

Op Goede Vrijdag lopen de tieners van On the Move ‘s middags een kruisweg, via een podcast uitzending, door de stad. Ieder die wil, kan de podcast thuis beluisteren, of zelf ook de route lopen op een eigen moment.

Op Eerste én Tweede Paasdag is de St.-Gertrudiskerk van 13.30 uur tot 14.30 uur geopend. Er is dan Uitstelling van het Allerheiligst Sacrament. Loop even binnen om te bidden en een kaarsje aan te steken. Kom tot rust en bewonder de Paastuin (zie afbeelding). Aan het einde van dit gebedsuur wordt de zegen met Heilig Sacrament gegeven.

Op Tweede Paasdag is er om 9.30 uur een Peuterkleuterviering in de OLV van Lourdeskerk. Aan het einde van deze Paasviering voor de allerkleinste parochianen en hun gezinnen mogen de kinderen paaseieren zoeken.

In het weekend van 10 en 11 april valt de Zondag van de Goddelijke Barmhartigheid. Aan dit feest wordt in de parochie zeker aandacht besteed. Meer informatie in de volgende nieuwsbrief.

Overleden

Er zijn geen nieuwe uitvaarten vanuit de Lievevrouweparochie.