Kort parochienieuws week 17

door | apr 28, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier de actuele opbrengsten, namen van de overledenen en activiteiten uit de agenda van week 17.
Opbrengsten

De weekcollecte voor parochie, vicariaat en bisdom bracht € 295,37 op. Bedankt voor je bijdrage!

Overleden

Donderdag 29 april nemen we in het crematorium afscheid van Frans Senff. Hij overleed dinsdag 20 april op 67-jarige leeftijd en woonde in Assen.

Vrijdag 30 april is in de aula van Uitvaartverzorging Brabant de uitvaartdienst van Jeanne van Elsakker, weduwe van Cees Aanraad. Zij overleed zaterdag 24 april op 90-jarige leeftijd en woonde in Residentie Moermont.

Uit de agenda

Vrijdag 30 april om 10.00 uur uitzending van ReliVisie vanuit de protestantse gemeente Roosendaal, met een interview met dominee Ellen van Sluijs, die dominee Willem Vermeulen in Bergen op Zoom opvolgt.

Vrijdag 30 april komen de jongeren van The Next Step bij elkaar in de tuin van het Parochiecentrum om 19.30 uur.

Zaterdag 1 mei is Zin op Zaterdag om 19.00 uur in de St.-Gertrudiskerk, met als thema: Maria, bijzondere vrouw van elke dag.

Dodenherdenking
Dinsdag 4 mei is de oecumenische viering van Woord en Gebed om 19.15 uur in de St.-Gertrudiskerk met voorgangers pastoor Paul Verbeek en ds Ellen van Sluijs. De LieveVrouweCantorij verzorgt de muzikale ondersteuning o.l.v. Gunita Kronberga. Aansluitend de twee minuten stilte in de kerk. De viering is via livestream thuis te volgen via www.lievevrouweparochie.nl/livestream.

Gezinsvieringen

We kondigen alvast twee nieuwe gezinsvieringen bij je aan. Op Eerste Pinksterdag 23 mei is er om een gezinsviering. En op zondag 18 juli is de slotviering voor gezinnen. Beide vieringen zijn om 15.00 uur in de St.-Gertrudiskerk. Telefonisch reserveren kan via het Parochiecentrum, 233574.

De afbeelding is van een kranslegging bij een eerdere dodenherdenking bij de St.-Gertrudiskerk.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.