LievevrouweFair 2022 – Weer in alle opzichten verrassend !

door | aug 10, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Nadat in 2021 de LievevrouweFair in een tweedaagse vorm is georganiseerd vanwege de toen nog geldende Corona-maatregelen heeft de organisatie er voor gekozen om vanwege de enthousiaste reacties van bezoekers en medewerkers deze vorm te handhaven.
Gezellig kom ook! Iedereen welkom

Op zaterdag 3 en zondag 4 september is iedereen (wel of niet parochiaan) van harte welkom in de tuin van het parochiecentrum, Burgemeester Stulemeijerlaan 8 te Bergen op Zoom. Op zaterdag is de tuin open van 14.00 – 16.00 uur en op zondag van 12.30 – 16.30 uur.

Voor iedereen wat

In veel aspecten is het een uitgebreide versie. Allereerst is er weer gekozen voor een uitbreiding van het aantal m2. Naast de tuin van het parochiecentrum zal nu ook weer de parkeerplaats gebruikt worden.
Daarnaast ook in andere opzichten uitgebreid, want er zijn
• meer speciale dingen te koop,
• meer activiteiten,
• meer aandacht voor de verschillende leeftijden.

Naast de bekende aanbiedingen, zoals eigen gebakken koekjes, eigen gemaakte jam en curiosa is de organisatie er in geslaagd om een speciaal aanbod van devotionalia te presenteren.
Daarnaast is het mogelijk om cadeausets te kopen. Er zijn hand- en theedoekensets, bloemstukjes en lavendelzakjes. Hiermee heeft u een cadeautje voor een speciale gelegenheid en u sponsort meteen de Lievevrouweparochie.

Loterij
Voor de mensen, die ook nog een gokje willen wagen is er de traditionele loterij met de speciale en zeer gewilde hoofdprijs: een diner voor twee verzorgd door pastoor Paul Verbeek.

Voor de kids

Voor de kinderen is er een springkussen, zodat de ouders op hun gemak kunnen rondkijken en kunnen genieten van een drankje.

Als extraatje voor de jeugd is er de mogelijkheid om mee te doen aan een wedstrijd “wie heeft de mooist versierde fiets”. Vanaf de kerk van O.L.V. van Lourdes zullen zij o.a. via de Grote Markt naar de tuin toe fietsen waar iedereen een traktatie zal krijgen en de mooiste fiets wordt beloond met een eerste prijs.

Zowel zaterdag als zondag is er livemuziek

Op beide dagen is het extra prettig vertoeven in de parochietuin, want zowel zaterdag als zondag zal er livemuziek zijn, van de bekende band The Crabtown Three. Dit trio is aan hun tweede jeugd begonnen, want alle bekende nummers zijn opnieuw gearrangeerd en zullen ook op een moderne wijze worden ten gehore worden gebracht.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.