Luister- en wandel-kruisweg

door | mrt 31, 2021 | Jongeren, Nieuws | 0 Reacties

Tienergroep On the Move organiseert op Goede Vrijdag een Podcast kruisweg. Lopend door de stad luisteren ze naar de staties van de Kruisweg. Je kunt hier de route downloaden, om ook zelf deze bijzondere kruisweg te lopen.
Podcast Kruisweg

Het idee van een Podcast kruisweg ontstond in een overleg van de leiders van On the Move. Ieder jaar organiseren zij een Paasdriedaagse, waarin de tieners in drie activiteiten het Paastriduüm samen kunnen beleven. Andere jaren liepen de tieners dan samen een kruisweg in de kerk. De Podcast kruisweg is coronaproof – een kruisweg die je kunt luisteren terwijl je door de stad loopt in tweetallen, van parochiecentrum naar kerk en verder. De staties worden voorgelezen door pastor Fredi Hagedoorn. Leidster Nancy van der Zande spreekt de reacties van de tieners op iedere statie in. Vervolgens wordt de luisteraar ook zelf aan het denken gezet met een vraag.

Op Witte Donderdag delen de tieners taart of cake met een andere tiener, zodat iedereen thuis deze feestdag kan vieren. En op Paaszaterdag kijken ze natuurlijk naar de Paasfilm, omdat tiener Tessa en leider Daan daar allebei een rol in spelen.

Audio

De podcast is te beluisteren via een afspeellijst op YouTube: www.youtube.com/watch?v=EFrvQcPwRmY&list=PLFSsdIQTvU_ULTASUmSNRiykgFfpMEjTT

De gebruikte afbeeldingen zijn gemaakt door Els van Egeraat, en met toestemming overgenomen.

Route

De route voor de Podcast kruisweg kun je hier downloaden: www.lievevrouweparochie.nl/wp-content/uploads/2021/03/Route-kruisweg-podcast-On-the-Move.pdf
Zo kunnen alle parochianen en belangstellenden de Podcast kruisweg op Goede Vrijdag ‘s middags, of op een ander moment, ook zelf lopen.

De kruisweg begint en eindigt bij het Parochiecentrum, aan de Burgemeester Stulemeijerlaan 8. De route is 3,8 km lang.

Lintjesregen 2024

Vandaag was het dan zover. De jaarlijkse traditie om aan vrijwillige medewerkers dankbaarheid te tonen voor hun inzet op allerlei gebieden en hen te belonen met een koninklijke onderscheiding.