Maria Ommegang zoekt extra deelnemers

door | mei 11, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Zondag 26 juni trekt de Maria Ommegang door Bergen op Zoom. Na twee aangepaste corona edities wordt het een bijzondere dankstoet. Ook jij kunt je nu aanmelden om mee te lopen.
Extra deelnemers gezocht

De Maria Ommegang van Bergen op Zoom wil graag in contact komen met mensen die de stoet op zondag 26 juni a.s. willen komen versterken. Er worden (jonge)-mannen gezocht als begeleider bij één van de reuzen, bij de levieten met de Ark van het Verbond en als loper bij het Klokkenspel. Meisjes vanaf 6 jaar zijn ook van harte welkom. We kunnen ze een mooi plaatsje aanbieden bij de groepen Dingdong, de Vreugdebloemen en de Mirjamgroep.
Overigens geldt dat voor iedereen die belangstelling heeft om mee te lopen wel een plaats kan worden gevonden. Er is genoeg kleding voorradig om deel te kunnen nemen aan deze unieke stoet.

Aanmelden

Stuur bij belangstelling een mailtje naar: mariaommegangboz@gmail.com Na melding wordt er contact met je opgenomen. Je kunt ook bellen om informatie naar Hans Withagen op nummer 06-13 265 859.

Maria Ommegang

De Maria Ommegang is een dankstoet ter ere van Maria en wordt jaarlijks uitgevoerd omdat Bergen op Zoom tijdens de Tweede Wereldoorlog groot oorlogsleed bespaard is gebleven. De stoet is qua vorm en samenstelling gebaseerd op een ommegang zoals die in de middeleeuwen door de straten van Bergen op Zoom trok. Historische groepen, Bijbelse taferelen, praalwagens en zang- en dansgroepen wisselen elkaar af. Mede door de aankleding van de deelnemers en de theatrale manier waarop uitbeelding wordt gegeven aan de verschillende onderdelen van de stoet is de Maria Ommegang een aantrekkelijk schouwspel. Vertrek om 15.00 uur vanaf het Markiezenhof. Deelnemers zijn eerder die dag al aanwezig om om te kleden. (Foto: Dick Vermaas)

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.