Noveen tot Maria, die de knopen ontwart

door | nov 27, 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Vanaf zaterdag 2 december 2023 bidden we de Noveen tot “Maria, die de knopen ontwart”. We bidden de Novenen steeds voor vrede op de wereld - met name in Gaza, Oekraïne, Jemen, Myanmar, Ethiopië en Soedan. Ook kun je zelf er nog andere (jouw eigen) intenties aan toevoegen. De Noveen tot “Maria, die de knopen ontwart” kun je weer downloaden op deze website of in gedrukte vorm ophalen in het Parochiecentrum op de openingstijden op werkdagen.

Viering van “Maria, die de knopen ontwart” op het Hoogfeest van
de Onbevlekte
Ontvangenis van de heilige Maagd Maria

Op de foto zie je de opstelling van “Maria, die de knopen ontwart”
 in de viering op 8 december 2021 in de Stadskerk van Sint-Gertrudis.

Op 8 december

Op 8 december vieren we elk jaar het Hoogfeest van de Onbevlekte Ontvangenis van de heilige Maagd Maria. Inmiddels traditiegetrouw vieren we ook “Maria, die de knopen ontwart” op dit Hoogfeest. Dit is overgenomen van onze paus Franciscus, die hieraan grote waarde hecht.
Het bidden van deze noveen valt ook samen met Het Hoogfeest van de Onbevlekte Ontvangenis van de heilige Maagd Maria. Op vrijdagmiddag 8 december 0m 14.30 uur vieren we de bijzondere Eucharistieviering op dit Hoogfeest in onze Stadskerk van Sint-Gertrudis. Kom ook meevieren!

Witte lint

In deze Eucharistieviering ontvangen de kerkgangers een wit lint, om er knopen in te leggen van zaken in je leven die je bezighouden en die je graag door Maria wilt laten ontwarren. Dit ritueel hoort bij “Maria, die de knopen ontwart”. In de Boeteviering op dinsdagavond 19 december om 19.00 uur in onze Parochiekerk Onze Lieve vrouw van Lourdes ontwarren we de knopen uit het witte lint.