Onderwerp van de week

Even de accu opladen!

Lieve mensen! Deze uitdrukking hoor ik regelmatig klinken. Zeker nu voor steeds meer mensen de vakantieperiode voor de deur staat. We mogen het leven van alledag even laten voor wat […]

Wanneer de zon straalt aan de hemel, neemt het verlangen naar vakantie toe. Immers dan kun je afstand nemen van zoveel zaken. Het vaste ritme van werk en verenigingsleven leggen we stil en ook de meeste werkgroepen in onze parochie nemen vrij.
De ruimte en de tijd, die hierdoor open komt, benutten we voor andere dingen.
Sommigen verlangen naar verre reizen ( ook in deze coronaperiode), anderen dagtrips in eigen land. Weer anderen blijven thuis. Het voornaamste is dat er een aantal dingen niet moeten. We kunnen dit als een bevrijding ervaren en hierdoor voelen we ons meer ontspannen dan anders. In deze sfeer krijgen we de kans om een aantal zaken voor onszelf op een rijtje te zetten.
In dit proces mag ook ons geloof een plaats krijgen. Soms krijgt het zelfs nieuwe impulsen. Regelmatig hoor ik mensen zeggen dat ze tijdens hun vakantie menige kerk en kapel met hun bezoek vereren. Ze worden geraakt door de geloofsbeleving van de ander en men wisselt ervaringen uit. Daar waar thuis vaak een taboe heerst om over het geloof te praten, lukt dit wonderwel op het vakantieadres.
Het is daarom in menig opzicht belangrijk om tijdens je vakantie even de accu op te laden.
In die zin wens ik u en mezelf een goede vakantie toe!
Vrede en Alle Goeds!
Paul Verbeek Pastoor

R.K.-Lievevrouweparochie

2 augustus 2021