Onderwerp van de week

Kom overeind

Ze gelooft er niet meer in. Al zoveel mensen gesproken, verhalen gezocht, maar het lukt haar maar niet om het goed op te schrijven. Journaliste Chris heeft last van faalangst.

Best onhandig als je wil solliciteren voor de goed nieuws rubriek van de krant. Telkens als ze een verhaal op papier wil zetten, aarzelt ze en komen de woorden niet.
Zo’n moment van duisternis, waarop alle hoop vervlogen lijkt, je vast zit en geen uitweg ziet, kennen we denk ik allemaal. Je staat voor je gevoel 10-0 achter en de overwinning is ver weg. Chris beleeft het in de nieuwe Paasfilm. Ze gaat voor de krant op zoek naar hoopvolle verhalen, maar moet zelf moeite doen om de hoop niet te verliezen.

Waar Jezus in de Bijbel mensen zonder hoop ontmoet, schenkt Hij hen die terug. Blinde mensen laat Hij weer zien, lamme mensen nodigt Hij uit overeind te komen, zodat ze weer lopen. En zelfs mensen die gestorven zijn, wekt Hij tot leven. Zo geeft Hij degene die dit overkomt en de mensen die ervan getuigen zijn hun hoop en geloof terug.
Zal Chris ook opstaan uit haar angst? Zal ze in zichzelf gaan geloven en gaan schrijven? Bekijk het in de Paasfilm “Kom overeind”, die vanaf 22 maart te zien is op www.lievevrouweparochie.nl/paasfilm. De film wordt ook op Eerste Paasdag uitgezonden op ZuidWest TV.
Pastor Fredi Hagedoorn.

R.K.-Lievevrouweparochie

20 maart 2023

Meer Onderwerpen van de week: