Onderwerp van de week

over koffie ?

In de krant las ik een aantal keer over een onderzoek naar geloven in coronatijd. Er was verschillende mensen gevraagd wat zij het meeste misten, sinds de kerkdiensten aangepast of afgelast moesten worden vanwege corona.

De respondenten lieten weten dat zij het samen zingen in de kerk en de ontmoeting met koffie na de viering het meeste misten.
Ik herkende me daar gedeeltelijk in. Zeker in het begin van de coronatijd, toen er geen vieringen mogelijk waren, miste ik ook nog de communie. Later liep ik tegen het reserveren aan, dat geeft toch een extra drempel omdat je niet meer vanzelfsprekend binnen kunt lopen in een kerk voor een viering.
Nu het gelukkig al een jaar weer mogelijk is om samen ter Communie te gaan hoor ik dat vooral de koffie door kerkgangers wordt gemist. Maar er is goed nieuws! Op zondag 18 juli is er na beide zondagsvieringen gelegenheid om elkaar buiten te ontmoeten, met een kopje koffie, thee of ranja. Ik hoop dat het geanimeerde ontmoetingen zullen zijn! Reserveren moet nog wel eventjes, voor de viering in de OLV van Lourdeskerk. Maar ik hoop dat dat niet tegenhoudt om van de viering en de koffie te komen genieten!
Pastor Fredi Hagedoorn

R.K.-Lievevrouweparochie

12 juli 2021

Meer Onderwerpen van de week: