Paasvieringen thuis meevieren

door | mrt 24, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Bij alle vieringen in de Goede Week en Pasen zijn maar dertig kerkgangers toegestaan. Vier daarom de vieringen ook thuis mee, via internet en televisie. En kom een speciaal Vier Pasen-tasje ophalen op het parochiecentrum, met daarin de liturgieboekjes en een palmtakje.
Reserveringen

De reservering voor de paasvieringen werd geopend op woensdag 24 maart. Vanwege grote belangstelling is er in de meeste vieringen geen plek meer, daar hebben zich al dertig kerkgangers voor aangemeld. Bij het schrijven van dit bericht (woensdagavond 24 maart) was er nog plaats in de beide vieringen op Tweede Paasdag. Om te informeren en te reserveren, bel voor de voor de St.-Gertrudiskerk naar 0164-233574 en voor de OLV van Lourdeskerk naar 0164-234867.

Meevieren vanuit huis

Verschillende vieringen zullen te volgen zijn via livestream. De vieringen van het Paastriduüm worden rechtstreeks uitgezonden op ZuidWest TV. Kijk in de tabel hieronder welke vieringen je vanuit huis kunt volgen:

DatumTijdVieringKerkPastoresThuis meevieren
Dinsdag 30 maart19.00 uurBoetevieringSt.-GertrudiskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Anton Janssen
Donderdag 1 april19.00 uurWitte DonderdagOLV van LourdeskerkPastoraal teamZuidWest TV
Vrijdag 2 april15.00 uurKruiswegSt.-GertrudiskerkPastoor Paul Verbeek
Vrijdag 2 april15.00 uurKruiswegOLV van LourdeskerkDiaken Jan Foesenekwww.lievevrouweparochie.nl/livestream
Vrijdag 2 april19.00 uurHerdenking van het Lijden en Sterven van de HeerOLV van LourdeskerkPastoraal teamZuidWest TV
Zaterdag 3 april19.00 uurPaaswakeOLV van LourdeskerkPastoraal teamZuidWest TV
Zondag 4 april9.30 uurPaaszondagSt.-GertrudiskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Anton Janssen
Zondag 4 april11.15 uurPaaszondagOLV van LourdeskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Anton Janssenwww.lievevrouweparochie.nl/livestream
Zondag 4 april15.00 uurGezinsvieringSt.-GertrudiskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Anton Janssen
Zondag 4 april18.00 uurEucharistieviering in het PoolsOLV van LourdeskerkVia de Poolse parochie
Maandag 5 april9.30 uurTweede PaasdagSt.-GertrudiskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Anton Janssen
Maandag 5 april9.30 uurPeuterkleutervieringOLV van LourdeskerkDiaken Jan Foesenek
Maandag 5 april11.00 uurTweede PaasdagOLV van LourdeskerkPastoor Paul Verbeek & diaken Jan Foesenekwww.lievevrouweparochie.nl/livestream
Maandag 5 april18.00 uurEucharistieviering in het PoolsOLV van LourdeskerkVia de Poolse parochie
Vier Pasen-tasje

Vanaf dinsdag 30 maart kun je op het Parochiecentrum een tasje afhalen met daarin de liturgieboekjes van het Paastriduüm, om vanuit huis mee te vieren. De boekjes zullen dan ook via een download op deze website digitaal beschikbaar zijn. Bel even voordat je naar het parochiecentrum komt, zodat het tasje voor je klaarstaat: tel. 0164-233574. Het parochiecentrum is van maandag tot en met vrijdag geopend van 9.00 tot 12.00 en 13.00 tot 15.30 uur (gesloten op vrijdagmiddag).