Palmpasen voor de kinderen

door | mrt 30, 2022 | Kinderen, Nieuws | 0 Reacties

Op woensdag 6 april maken we tussen 14.30 en 16.00 uur palmpaasstokken in het Praathuis in de OLV van Lourdeskerk. Neem deze mee als je in het weekend van Palmzondag (9/10 april) naar de kerk komt.

Op woensdag 6 april maken we tussen 14.30 en 16.00 uur deze palmpaasstokken in het Praathuis in de OLV van Lourdeskerk. Wij zorgen voor alle benodigdheden. Graag aanmelden uiterlijk 4 april 12.00 uur via het parochiecentrum (tel: 0164-233574, email: info@lievevrouweparochie.nl).

Palmpasen

Neem deze palmpaasstok mee naar de vierigen in het weekend van 9/10 april. We vieren dan Palmpasen. Dat is een feest in de voorbereiding op Pasen. We horen hoe Jezus op een ezeltje aankomt in Jeruzalem. En hoe de mensen daar heel blij van worden. Ze zwaaien met palmtakken. Het is feest omdat hun Koning komt. Met je palmpaasstok laat je zien dat je zelf ook blij bent dat Jezus komt!

In het weekend van Palmzondag is er op zaterdag 9 april om 17.00 uur een gezinsviering in de OLV van Lourdeskerk.

Op Palmzondag 10 april is er in de viering van 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk een KinderWoordDienst over Palmpasen in de Sacramentskapel. We beginnen buiten om 9.15 uur bij de kiosk op het plein. Daarna brengen we in een intocht de gemaakte palmpasenstokken naar de kerk.

Alle kinderen in de basisschool-leeftijd mogen Palmpasen komen vieren met hun palmpaasstok. Wel graag even opgeven dus 🙂

Let op: in de viering op 10 april om 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk is er geen KinderWoordDienst.

Zelf een palmpaasstok maken.

Kun je woensdag 6 april niet naar de Lourdeskerk komen? Geen nood, dan kun je thuis de palmpaasstok maken. Hoe je dat doet, lees je door op de knop hieronder te drukken (‘download dit document’).

Als je naar de gezinsviering komt, zorgen wij voor een broodhaantje voor op je stok. Anders moet je er zelf een kopen, bijvoorbeeld bij een van de warme bakkers in Bergen op Zoom. Zij verkopen je graag een broodhaantje 🙂

Magnificat fotowedstrijd

Begin juni komt een nieuw nummer van ons digitaal parochieblad Magnificat uit. De redactie schrijft een fotowedstrijd uit. Stuur een foto in rond het thema ontmoeten. De winnende foto wordt op de cover van de volgende Magnificat geplaatst.