Parochienieuws week 21

door | mei 24, 2023 | Nieuws

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie.

ReliVisie
Vrijdag 26 mei om 10.00 uur uitzending van ReliVisie op ZuidWest TV, vanuit Lepelstraat. Met daarin gesprekken met pastoor Paul Verbeek, pastoor Hans de Kort en emeritus pastoor Frans Verheije.
Pinksterketen
In de week voor Pinksteren is er nog een oecumenische gebedsviering in het kader van de Pinksterketen met het thema: ‘Een nieuw begin gemaakt…..zijn Adem uitgezaaid…’ Vrijdag 26 mei in de OLV van Lourdeskerk om 19.00 uur, voorgangers diaken Jan Foesenek en Joke Petermeijer en muzikale ondersteuning van het Samenzangkoor.
Week van de Nederlandse Missionarissen
Van 20 t/m 29 mei zetten we missionaire werkers in de schijnwerper. Zoals Sander Kesseler, priester en missionaris in Uganda. Nu werkt hij in vluchtelingenkamp Paladek, bij hen die vanuit Zuid-Sudan de oorlog ontvluchten. Zoals Jacinta van Luijk, al 40 jaar missionair werker in Kenia. Zij geeft trainingen, workshops aan alcohol- en drugsverslaafden. Zij en vele anderen verdienden steun voor hun mooie werk. Ondersteunt kwetsbare jongeren en vrouwen. Met Pinksteren in het weekend van 27 – 29 mei is de caritascollecte voor de Nederlandse Missionarissen. Je financiële gave is een steun voor hen: www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/pinksteractie-2023-geloven-in-de-ander-samen-een-missie/
HMR en Pinksteren
Komend weekend, Pinksteren, zal de viering van 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk weer vocaal/instrumentaal verzorgd worden. Naast gregoriaans staat muziek van Mozart centraal. Er klinkt diens Missa brevis C-major KV 220 (“Spatzenmesse”) en “Veni Sancte Spiritus” KV 47, beide voor koor, soli en orkest. Alles o.l.v. Koert Damveld; de orgels worden bespeeld door Toine Jimkes. Voorganger is pastoor Paul Verbeek.
Peuterkleuterkerk en KinderWoordDienst Zondag 28 mei is het Peuterkleuterkerk om 9.30 uur in de OLV van Lourdeskerk. Om 11.00 uur is er KinderWoordDienst in die kerk, in de viering van 11.00 uur.

Open Kerkendag
Tweede Pinksterdag 29 mei is de St.-Gertrudiskerk geopend na de viering van 11.00 uur tot 17.00 uur en zijn er Orgelbespelingen in het kader van Open Kerkendag. Zoveel mogelijk kerken zetten die dag hun deuren open voor bezoek en bezichtiging.
Opening Maria-tentoonstelling
Dinsdag 30 mei 19.00 uur vindt de opening van de Maria-tentoonstelling plaats in de St.-Gertrudiskerk door pastoor Paul Verbeek.
Meimaand Mariamaand
In de meimaand wordt iedere woensdag om 19.00 uur de Rozenkrans gebeden in de grot van de OLV van Lourdeskerk.
Eucharistieviering op TV

Zondag 4 juni wordt de mis rechtstreeks uitgezonden op NPO2 door de KRO-NCRV vanuit de OLV van Lourdeskerk om 10.00 uur. Voorganger pastoor Paul Verbeek en de muzikale ondersteuning wordt verzorgd door het Kerkkoor OLV van Lourdes. Zondag 4 juni is het in bisdom Breda zondag van de diaconie. De tweede collecte in de KRO-NCRV TV mis is daarom bestemd voor de diocesane Caritas. De viering op zaterdag 3 juni 17.00 uur in de Lourdeskerk en de viering op zondag 4 juni om 9.30 uur in de St.-Gertrudiskerk komen beide te vervallen:
Jazzviering
Zondag 4 juni om 12.00 uur in de St.-Gertrudiskerk mmv jazzband Mom’s Kitchen en gospel-band G-roots. Voorafgaand is er om 11.00 een brunch in de tuin. Opgave hiervoor via de website jazzboz.nl.
Dagbedevaart en driedaagse (zorg)bedevaart naar Beauraing

In het weekend van 17-19 juni is er een driedaagse zorgbedevaart naar Mariabedevaartsplaats Beauraing. Dagbedevaart op 18 juni. Lees voor alle informatie de flyer in de kerken of kijk op www.bedevaartbeauraing.nl
Extra deelnemers gezocht voor Maria Ommegang
Zondag 25 juni 2023 trekt de 79e Ommegang. Extra deelnemers zijn welkom. Er is voor iedereen een plekje: jong, oud, man of vrouw. Er zijn rollen met tekst en figurantenrollen. Je kunt je alleen aanmelden of met je hele gezin. Meld je aan via mariaommegang.nl, aanmelden@mariaommegang.nl of bij Hans Withagen: 06 – 1326 5859
Oproep voor de Voedselbank in Bergen op Zoom
In de OLV van Lourdeskerk en St.-Gertrudiskerk kun je houdbare levensmiddelen en producten voor huishoudelijke en persoonlijke hygiëne schenken ten behoeve van de Voedselbank. Producten die hard nodig zijn: volkoren pasta, zilvervliesrijst, lang houdbare halfvolle melk, groenteconserven, soep in blik of zak, zonnebloem- of olijfolie, vis in blik, koffie of thee, couscous, havermout.

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte van het mandje in beide kerken in het weekend van 13 en 14 mei 2023 was € 543,90 en de schaalcollecte voor het project “De speelgoedkist” van de communicanten vermelden we volgende week. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.

Er zijn geen overledenen en dopelingen te vermelden deze week.