Parochienieuws week 3

door | jan 18, 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie

Actie Kerkbalans 2023 van start
Van zaterdag 14 januari tot en met zaterdag 28 januari doen 2.000 katholieke en protestantse kerken mee aan Actie Kerkbalans. Voor iedereen is de kerk op een andere manier van waarde. Parochies krijgen geen subsidie. Om te kunnen bestaan hebben kerken een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zo blijven we van waarde voor onze kerkleden en de Bergse samenleving. ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen!’ is het thema voor de Actie Kerkbalans 2023. De Lievevrouweparochie vraagt alle leden om een (vrijwillige) financiële bijdrage over te maken. De komende weken worden de brieven thuisbezorgd. De toekomst van de parochie ligt ook in jouw hand!
Alpha tweede avond
Donderdag 19 januari, 18.00 tot 21.00 uur, in Eventum, Dr Ir van Veenweg 8. Met een heerlijke maaltijd en een inleiding ‘Waarom stierf Jezus?’, daarna gesprek in groepjes. Deelname is nog mogelijk voor wie nieuwsgierig is naar ons geloof, na bericht aan pastor Fredi Hagedoorn: 06-27420542. Kijk op www.lievevrouweparochie.nl/alpha voor meer informatie.
Week van gebed voor de Eenheid van de christenen (zie foto)
Vrijdag 20 januari is er een oecumenische Gebedsdienst om 19.00 uur in de Ontmoetingskerk met voorgangers uit de Lievevrouweparochie, de Gereformeerde kerk Vrijgemaakt en de Protestantse Gemeente Bergen op Zoom. Na de dienst is er een samenzijn met koffie en thee. Dit in de jaarlijkse Week van Gebed is van 15 t/m 22 januari met als thema ‘Doe goed, zoek recht’. Lees voor alle activiteiten in de Vredesweek het artikel www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/week-van-gebed-voor-de-eenheid-van-de-christenen/
Tieneravond
Vrijdag 20 januari tieneravond van On the Move in het Praathuis, 19.15 – 21.00 uur.
“Nieuwjaars-orgelconcert”
A.s. zaterdag 21 jan. is er om 16.00 uur in de Gertrudiskerk weer het “Nieuwjaars-orgelconcert”. Janno den Engelsman speelt op de orgels delen uit de “Biblische Historiën” van Johann Kuhnau (1660-1722). Meike Warmoeskerken is daarbij de verteller. Na afloop is er voor eenieder glühwein of chocomel. Toegang € 8,00, voor Vrienden Ibach-orgel € 4,00. Hartelijk welkom!
Naamdag Schuttersgilde
Zondag 22 januari viert het Schuttersgilde Sint Sebastiaan zijn naamdag in de Eucharistieviering om 09.30 uur in de St-Gertrudiskerk m.m.v. van Harmonie Concordia en HMR. Voorganger pastoor Paul Verbeek. Met ingang van zondag 15 januari 2023 bidden we in onze parochie de Noveen tot Sint-Sebastiaan. De Noveen is te downloaden op onze website of in gedrukte vorm af te halen bij het parochiecentrum.
Tentoonstelling “Trots op onze Gilden”
Fototentoonstelling van Gilden uit heel Brabant in de St.-Gertrudiskerk. Geopend op 22, 28, 29 januari en 5 februari 2023, steeds van 13.00 uur tot 17.00 uur.
PeuterKleuterkerk
Zondag 22 januari PeuterKleuterkerk om 09.30 uur in de grot van de OLV van Lourdeskerk met voorganger diaken Anton Janssen. Thema: winter.
WJD@home op Ameland
Jongerenweekend van 27 t/m 29 januari op Ameland. Ontmoet andere jongeren uit heel Nederland. Vier, leer en ontdek je geloof. Dit weekend is een mini-WJD. Kijk voor meer informatie over www.wjd.nl/wjdhome of neem contact op met pastor Fredi Hagedoorn.
Terugkomviering dopelingen
Zondag 29 januari om 14.00 uur in de St.-Gertrudiskerk. Terugkomviering voor alle dopelingen van het afgelopen jaar en hun gezin. Aanmelden via doop@lievevrouweparochie.nl
Maria Lichtmis
Donderdag 2 februari 09.00 uur Maria Lichtmis met een Eucharistieviering in de OLV van Lourdeskerk. Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek.

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte van het mandje in beide kerken in het weekend van 7 en 8 januari 2023 was € 421,27. De schaalcollecte voor de Caritas samen met de St. Catharinakapel was € 423,84. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.

Huwelijk, doop, overleden

Zaterdag 21 januari is om 12.30 uur in de St.-Gertrudiskerk de huwelijksviering van Jantje Burger en Sophia de Kleijn.
Zondag 22 januari is om 13.30 uur in de OLV van Lourdeskerk de doopviering van Freek Ribbens.
Deze week geen overledene vanuit de parochie.