Parochienieuws week 30

door | jul 27, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

Noveen tot heilige Titus Brandsma
Vanaf maandag 25 juli 2022 bidden we in onze parochie de Noveen tot de heilige Titus Brandsma. Je kunt deze Noveen downloaden van de website of een gedrukt exemplaar ophalen bij het Parochiecentrum.
Vacatures: LievevrouweFair & Parochieraad
Je kunt je aansluiten bij de organisatie van de LievevrouweFair en/of meedenken in de Parochieraad. Elders op de website lees je er meer over. Reageren kan via het Parochiecentrum.
Orgelbespelingen op zaterdagmiddag
Zaterdagmiddag “wandelconcert”, orgelbespelingen in de St.-Gertrudiskerk van 13.15 uur tot 14.00 uur. De toegang is vrij. In alle rust op een zitplaats naar keuze, of tijd nemend de kerk met zijn inventaris rondwandelend bekijken of een tentoonstelling bezoekend kunt u genieten van orgelspel. Komende weken uit het land diverse bekende organisten. Achtereenvolgens: 30 juli Ton van Eck (Haarlem), 6 augustus Margreeth de Jong (Middelburg), 13 augustus Corné Jopse (Sint-Maartensdijk). Hartelijk welkom!
Vesperviering
Vrijdag 5 augustus een Vesperviering om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk(zie foto) met als voorganger pastoor Paul Verbeek.
KRO mis op 7 augustus
Op zondag 7 augustus is de mis in de OLV van Lourdeskerk om 10.00 uur, met als voorganger pastoor Paul Verbeek. Het Samenzangkoor verzorgt de muzikale ondersteuning.
De kerktijd is dus aangepast! Deze mis wordt rechtstreeks uitgezonden door de KRO. Voorafgaand hieraan wordt een geloofsgesprek met pastor Fredi Hagedoorn over de Maria Ommegang uitgezonden.
Geen viering op 6 augustus
Vanwege de voorbereidingen voor de KRO mis vervalt de zaterdagviering van 17.00 uur op 6 augustus.

Dopen

Zondag 31 juli om 13.30 uur is de doopviering van Xiliyanõ Eyckmans in de parochiekerk Onze Lieve Vrouw van Lourdes.

Overleden

Dinsdag 26 juli was de uitvaart van Cor Broos, echtgenote van Will Joosen. Zij overleed woensdag 20 juli op 74-jarige leeftijd en woonde in de Korte Parkstraat.

Opbrengst

De opbrengst van de collecte in het weekend van 16 en 17 juli 2022 was € 565,45. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.