Parochienieuws week 32

door | aug 10, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

‘Lichttocht voor de Vrede’ in Ovezande
Inmiddels is het alweer tien jaar geleden dat het beeld van Maria ten Hemelopneming in onze veldkapel aan de Oud Ovezandseweg is geplaatst, en dat deze kapel is ingezegend als Monument van de Vrede door pastoor Paul Verbeek. Dit lustrum willen we graag samen met velen op bijzondere wijze vieren.
Op zaterdag 13 augustus om 19.00 uur is er een feestelijke Eucharistieviering met als voorganger pastoor/bisschoppelijk vicaris Paul Verbeek. Koren uit de regio zullen hierin samen zingen. Aansluitend aan de viering brengen we Maria in de veldkapel hulde met bloemen en brandende kaarsen. We vragen haar in onze gebeden om vrede voor onze wereld en om steun en kracht voor allen die getroffen worden door oorlog en geweld. Laten we in deze ‘Lichttocht voor de Vrede’ met velen Maria in het licht en de bloemen zetten. We sluiten af met een gezellig samenzijn en drinken koffie en thee bij de veldkapel. Ook vanuit de Lievevrouweparochie bent u van harte welkom om mee te vieren en mee te lopen in de ‘Lichttocht voor de Vrede’. De kerk van O.L.V. Hemelvaart vindt u aan de Hoofdstraat 58, 4441 AE Ovezande.
Noveen “Een nieuwe Belofte”
Met ingang van vrijdag 12 augustus 2022 wordt de Noveen “Een nieuwe Belofte” gebeden in onze parochie. Deze noveen heeft een looptijd van 12 dagen tot en met dinsdag 23 augustus 2022. Midden in deze periode valt het Hoogfeest van Maria Tenhemelopneming op 15 augustus. Deze noveen kan worden gedownload op onze website, maar is – in prachtige druk – ook te koop voor slechts € 5,00 in het Parochiecentrum, Stulemeijerlaan 8. Voor iedereen die zich verbonden weet met
de Maria Ommegang is dit een echt collectors item. Van harte bij u aanbevolen!
Zondagviering voor Vietnamese en Poolse gemeenschap
Zondag 14 augustus 14.00 uur Vietnamese viering en om 18.00 uur een viering voor de Poolse gemeenschap. Beide vieringen in de OLV van Lourdeskerk.
Vieringen Maria Tenhemelopneming
Maandag 15 augustus vieren we het hoogfeest van Maria Tenhemelopneming in een Eucharistieviering om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. Voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Er zijn twee collectes: één voor de parochie en de schaalcollecte voor de Maria Ommegang. Om 18.45 uur wordt de rozenkrans gebeden.
Orgelbespelingen op zaterdagmiddag
Zaterdagmiddag “wandelconcert”, orgelbespelingen in de St.-Gertrudiskerk van 13.15 uur tot 14.00 uur. De toegang is vrij. In alle rust op een zitplaats naar keuze, of tijd nemend de kerk met zijn inventaris rondwandelend bekijken of een tentoonstelling bezoekend kunt u genieten van orgelspel. Komende weken uit het land diverse bekende organisten. Nog op 13 augustus Corné Jopse (Sint-Maartensdijk). Hartelijk welkom!
Startweekend
In het weekend van 3 en 4 september wordt het nieuwe werkjaar opgestart in de Eucharistievieringen op zaterdag en zondag in de OLV van Lourdeskerk en St.-Gertrudiskerk. Het pastoraal team gaat voor in deze drie vieringen.
LievevrouweFair 2022
Op zaterdag én zondag 3 en 4 september net als vorig jaar in tweedaagse vorm de LievevrouweFair in de tuin van het Parochiecentrum. Weer in alle opzichten verrassend! Op zaterdag van 14.00 – 16.00 uur en op zondag van 12.30 – 16.30 uur.
Op beide dagen livemuziek van de band The Crabtown Three. Voor de kinderen op zondag een wedstrijd ‘wie heeft de mooist versierde fiets’.
Loterij LievevrouweFair

Na de vieringen in de komende twee weekenden voorafgaande aan de LievevrouweFair op 3 en 4 september zijn loten te koop. De kosten zijn € 1,00 per stuk of 6 loten voor € 5,00. Er zijn weer mooie prijzen te winnen. De hoofdprijs is net als in voorgaande jaren een diner voor 2. Deze bijzondere en zeer gewilde prijs wordt verzorgd door pastoor Paul Verbeek. De trekking vindt plaats zondag 4 september.
LievevrouweFair en zelfgemaakte producten
Naast de curiosa, vintage, jam en nog meer wordt er ook gezorgd voor de inwendige mens tijdens de Fair. Zo zal er weer soep, crêpes en taart bij de koffie en thee zijn. Wilt u een taart bakken voor de zaterdag of zondag voor de Fair? Geef het door aan het Parochiecentrum.

Overleden

Deze week geen overledene(n) vanuit de parochie.

Collectes

De opbrengst van de collecte in het weekend van 30 en 31 juli 2022 was € 484,71.
Voor ieders bijdrage hartelijk dank.