Parochienieuws week 35

door | sep 1, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie.
Uit de agenda

Vesper
Vrijdag 3 september 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk Vesper met voorganger pastoor Paul Verbeek.

Orgelbespelingen
Komende zaterdag 4 september is er om 13.00 uur in de Gertrudiskerk weer de laatste orgelbespelingen, zogenaamde “wandelconcerten”.
Op 4 september speelt Janno den Engelsman en sluit de serie orgelbespelingen af.
De toegang is vrij; ingang via de Grote Markt. Van harte welkom!

Zin op Zaterdag
Zaterdag 4 september 19.00 uur in de St.-Gertrudiskerk Zin op Zaterdag met als thema ‘Vrede verbindt’. In het begin van deze vredesmaand nodigen we je van harte uit voor dit interactieve samenzijn waarin we inzoomen op vrede in ons en in onze nabijheid. Vooraf reserveren is aan te raden. Op werkdagen (behalve vrijdagmiddag) op telefoonnummer 0164 233 574.

Viering van Rouw en Verlies, met als thema “Het gemis verweven in je leven”
Het gemis een plek geven. Je verdriet verwerken. Kan dit? Of raakt het gemis stilaan verweven in je leven? Alleen degene die een dierbare verloren heeft kan hierop zelf een persoonlijk antwoord vinden. Toch raken we dit thema aan in de viering van Rouw en Verlies op zondag 5 september 2021. We hopen u dan weer te ontmoeten in de Sint Catharinakapel, ingang Klaverstraat te Bergen op Zoom om 14:30 uur en hopelijk kunnen we de viering dan wel afsluiten met een kop koffie of thee om na te praten en te delen.  Vanwege de corona maatregelen dient u zich voor vrijdag 3 september aan te melden bij het secretariaat (0164-233574 of info@lievevrouweparochie.nl). Voor vragen of onduidelijkheden kunt u ook contact opnemen met Jolanda Tholenaar (tel: 0164-258260).

Vrijdag 10 september startfeest voor de tieners van On the Move. 19.15 tot 20.45 uur in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk.

LievevrouweFair op zaterdag 11 september (13.30 tot 16.00 uur) en zondag 12 september (12.30 tot 17.00 uur) in de tuin van het Parochiecentrum, burgemeester Stulemeijerlaan 8. Op de Fair worden ook parochie-handdoeken verkocht (zie foto).

Opbrengsten

De collecte voor het pastoraat in parochie, vicariaat en bisdom bracht € 470,54 op. Aan giften kwam er € 86,55 binnen. Hartelijk dank voor je bijdrage.

Een gift geven voor de vervanging van de verwarming van de OLV van Lourdeskerk is nog steeds welkom! Kijk op www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/verwarmingsfonds-lourdeskerk-3/ voor meer informatie.

Overleden

Er zijn geen nieuwe uitvaarten vanuit de Lievevrouweparochie.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt in april vanuit Lourdes naar Nederland en doet dan veertien bijzondere kerken en bedevaartplekken aan. De reliek is op dinsdag 23 april in de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Zo kan iedereen die niet naar het heiligdom in Zuid-Frankrijk kan gaan, de genaden van Lourdes hier beleven.