Parochienieuws week 38

door | sep 21, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie
Uit de agenda

Vredesweek
Van 17 t/m 25 september voeren we actie voor de vrede en willen we op zoek gaan naar onze eigen verantwoordelijkheid. Vrede is niet vanzelfsprekend. Het vraagt onze blijvende aandacht. Zeker in een tijd van verharding in onze eigen samenleving, het non-stop geweld elders en de oorlogen op diverse plaatsen in de wereld. Het vraagt onze blijvende aandacht en verantwoordelijkheid. Op dinsdag, donderdag en vrijdag het Middaggebed in de Sacramentskapel van de St.-Gertrudiskerk om 12.15 uur waarin voor vrede gebeden wordt. In de kerken ligt materiaal van de Vredesweek (zie foto).
H. Vormsel voorbereiding
Donderdag 22 september eerste bijeenkomst H. Vormsel om 19.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. Zit je in groep acht en heb je je nog niet aangemeld? Je kunt gewoon aansluiten. Meer informatie op www.lievevrouweparochie.nl/vieren/vormsel
Uitzending ReliVisie
Vrijdag 23 september uitzending ReliVisie om 10.00 uur op ZuidWest TV, vanuit de Ontmoetingskerk in Bergen op Zoom.
Gemeenschappelijke Ziekenzalving
Vrijdag 23 september 14.00 uur is er een Eucharistieviering met een gemeenschappelijke Ziekenzalving in de OLV van Lourdeskerk. De voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. De LieveVrouweCantorij verzorgt de muzikale ondersteuning. Na afloop is er koffie of thee. U bent van harte welkom zonder aanmelding. Maar als u dat wilt, kunt zich ook aanmelden op telefoonnummer 234867 of 06 55330434 mevr. Tilly Meijer – Lourdeskerk.
On the Move
Vrijdag 23 september bijeenkomst van de tieners van On the Move om 19.15 uur in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk.
Bergen op Zicht
Tijdens Bergen op Zicht op zaterdagmiddag 24 september is de St.-Gertrudiskerk geopend voor bezoek en gebed. De parochie bemenst een kraam met informatie en devotionalia in de kerk.
KinderWoordDienst
Zondag 25 september om 11.00 uur is er KWD tijdens de viering van de OLV van Lourdeskerk.
Caritascollecte
In het weekend van 24 en 25 september is de Caritascollecte bestemd voor het uitstapje van de gehandicapte deelnemers van KansPlus Bergen op Zoom. Lees voor meer informatie: www.lievevrouweparochie.nl/nieuws/caritascollecte-voor-kansplus-bergen-op-zoom

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte in het weekend van 10 en 11 september 2022 was € 566,84 voor het mandje in beide kerken. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.

Er zijn deze week geen overledenen vanuit de parochie te melden.

Reliek van Bernadette komt naar Bergen op Zoom

Een schrijn met een reliek van de Heilige Bernadette Soubirous komt 23 april vanuit Lourdes naar de OLV van Lourdeskerk in Bergen op Zoom. Iedereen is welkom om te komen kijken. Er zijn vieringen en de kerk is de hele dag en nacht geopend. Zo kan iedereen Lourdes dicht bij huis beleven.