Parochienieuws week 38

door | sep 22, 2021 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie.

Eerste bijeenkomst Vormselvoorbereiding
Op donderdag 23 september is om 19.00 uur – 20.45 uur de eerste bijeenkomst voor Vormelingen. Jongens en meiden uit groep acht uit heel Bergen op Zoom bereiden zich in de OLV van Lourdeskerk samen voor op het Vormsel. Kon je niet bij de Informatieavond zijn en wil je toch graag meedoen? Meld je dan aan bij Ingeborg Versijp, i.versijp@ziggo.nl
Startbijeenkomst Alpha Online
De Sint Annaparochie (Steenbergen) organiseert een online Alphacursus, waar ook parochianen uit Bergen op Zoom welkom zijn. Donderdag 23 september van 20.00 uur tot 21.30 uur, via Zoom. Aanmelden en meer informatie: par.secretariaat@sintannaparochie.com
Vredeswandeling en gebed in de Vredesweek
In de Vredesweek is er op vrijdag 24 september een Vredeswandeling. Om 19.00 uur starten we met een korte meditatieve samenkomst in de Ontmoetingskerk (Bolwerk Zuid). Daarna wandelen we naar de Sint Gertrudiskerk en zoeken onderweg naar antwoorden op de vragen die we meekrijgen. In de Sint Gertrudiskerk wisselen we onze gedachten met elkaar uit. Daarna is er koffie en thee. Bovendien is er op dinsdag 21 september, donderdag 23 september en vrijdag 24 september om 12.15 uur het Middaggebed in de Sacramentskapel in Sint Gertrudiskerk (ingang aan de Markt), waarin voor vrede gebeden wordt. Ook daar bent u welkom.
Uitzending ReliVisie
Op vrijdag 24 september om 10.00 uur op ZuidWest TV, uitzending vanuit de Ontmoetingskerk. Met scriba Eric van der Geer, dominee Wim Lolkema, pastor Fredi Hagedoorn en pastoor Paul Verbeek over heiligen.
Tienergroep On the Move

Op vrijdag 24 september komen de tieners van On the Move in het Praathuis bij elkaar van 19.15 uur tot 20.45 uur. Het thema van de avond is “klimaat”.
Doopviering Jace Heuts
Zondag 26 september 13.30 uur is de doopviering van Jace Heuts in de Parochiekerk Onze Lieve Vrouw van Lourdes (zie foto).
Koffie op het kerkplein
Zondag 26 september is er na de viering een ontmoeting met koffie, thee en ranja voor alle kerkgangers op het kerkplein.
Parochiegids

In het Startweekend 11 en 12 september is weer de Parochiegids verschenen met actuele informatie van het pastoraal team, het bestuur en de werkgroepen in de diverse werkvelden. Op een los inlegvel staan alle namen en adresgegevens overzichtelijk bij elkaar. Een gids om te bewaren het komend werkjaar. De gids is verkrijgbaar in beide kerken en op het Parochiecentrum.
Geen Zin op Zaterdag
Op zaterdag 2 oktober 2021 is er geen Zin op Zaterdag. De reden hiervoor is  dat er in dat weekend in de Sint Gertrudiskerk het Ibachfestival plaatsvindt. De eerstvolgende Zin op Zaterdag is op zaterdag 6 november 2021. Hiervoor ontvangt u op een later tijdstip nadere informatie.

Opbrengsten

De collecte voor parochie, vicariaat en bisdom bracht op 4 en 5 september € 441,69 en op 11 en 12 september € 460,45. De collecte voor Caritas bracht € 235,25 op. Hartelijk dank voor je bijdrage!
De inzameling voor de vervanging van de verwarming in de OLV van Lourdeskerk bracht tot 19 september € 17.416,- op.

Overleden

Er zijn geen nieuwe uitvaarten vanuit de Lievevrouweparochie. Wel een rectificatie: de weduwe van Marius Cramer heet Sylvia van Steenbergen, in tegenstelling tot “Sylvia Zuilen”, wat we vorige week abusievelijk vermeld hadden. De uitvaart van Marius Cramer is zaterdag 25 september in de St.-Gertrudiskerk om 10.30 uur.