Parochienieuws week 39

door | sep 28, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie.
Uit de agenda

Noveen
Met ingang van donderdag 29 september 2022 bidden we in de parochie de Noveen tot Sint Franciscus van Assisi. Deze Noveen kan worden gedownload op onze website en worden verkregen in gedrukt formaat bij ons Parochiecentrum.
Midden in de negen dagen dat we deze Noveen bidden, valt ook de feestdag van de heilige Franciscus. We bidden de Noveen voor het stoppen van het weer oplaaiende coronavirus op onze aarde en voor de vrede in Oekraïne en in alle gebieden op onze wereld waar met wapens wordt gestreden.
Rozenkrans
Vanaf 5 oktober elke woensdag om 19.00 uur het bidden van de rozenkrans in de grot van de OLV van Lourdeskerk. Intenties kunnen opgeschreven worden in het schrift achter in de OLV van Lourdekerk.
On the Move
Vrijdag 7 oktober bijeenkomst jongeren van On the Move om 19.15 uur in het Praathuis van de OLV van Lourdeskerk.
Gezinsviering H. Franciscus
Zaterdag 8 oktober gezinsviering rond de heilige Franciscus om 17.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. Voorgangers: pastoor Paul Verbeek en pastor Fredi Hagedoorn.
Zin op Zaterdag
Op zaterdag 8 oktober 2022 is er een Franciscusviering, verzorgd door de Franciscaanse Custodie. Zin op Zaterdag sluit bij deze activiteit aan. De viering vindt plaats in de grote kerkzaal in de Williamstraat. Verdere informatie volgt nog.
Alpha en Lourdesbedevaart terugkomdag
Zondag 9 oktober is er een terugkomdag voor deelnemers aan Alpha en de reünie voor deelnemers aan de parochiële Lourdesbedevaart. Aan beiden besteden we aandacht in de eucharistieviering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk.
Feest Johannes XXIII
Dinsdag 11 oktober Eucharistieviering vanwege het feest van Johannes XXIII om 09.00 uur in de OLV van Lourdeskerk. Voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Anton Janssen.
Lopend Vuurtje
Zaterdag 15 oktober 10.00 uur Lopend Vuurtje voor de vormelingen in de OLV van Lourdeskerk. De voorgangers in de Eucharistieviering zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Anton Janssen.
Wereld Missiemaand
Oktober is de wereldmissiemaand. Het eerste weekend van oktober, 1-2 oktober, vieren we wereldmissiedag van de kinderen en is de caritas collecte voor hen. Het weekend van 22 – 23 oktober is het Missiezondag met de caritascollecte. Onder de titel ‘Jullie zullen mijn getuigen zijn’ (uit Handelingen 1,8) richt Missio dit jaar de campagne op Kibero, de grootste sloppenwijk van Nairobi, de hoofdstad van Kenia.

Overleden

Dinsdag 27 september namen we afscheid van Adrianus Henricus Cornelus (Ad) van Moll in de stadskerk Sint Gertrudis, Grote Markt te Bergen op Zoom. Hij overleed Woensdag 21 september op 80-jarige leeftijd en woonde Augustalaan te Bergen op Zoom.

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte in het weekend van 17 en 18 september 2022 was € 348,65 voor het mandje in beide kerken.
Voor ieders bijdrage hartelijk dank.