Parochienieuws week 4

door | jan 25, 2023 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie.

Actie Kerkbalans 2023 van start
Van zaterdag 14 januari tot en met zaterdag 28 januari doen 2.000 katholieke en protestantse kerken mee aan Actie Kerkbalans. Voor iedereen is de kerk op een andere manier van waarde. Parochies krijgen geen subsidie. Om te kunnen bestaan hebben kerken een financiële bijdrage nodig van hun leden. Zo blijven we van waarde voor onze kerkleden en de Bergse samenleving. ‘Geef vandaag voor de kerk van morgen!’ is het thema voor de Actie Kerkbalans 2023. De Lievevrouweparochie vraagt alle leden om een (vrijwillige) financiële bijdrage over te maken. De komende weken worden de brieven thuisbezorgd. De toekomst van de parochie ligt ook in jouw hand!
Tentoonstelling “Trots op onze Gilden”
Fototentoonstelling van Gilden uit heel Brabant in de St.-Gertrudiskerk. Geopend op 28, 29 januari en 5 februari 2023, steeds van 13.00 uur tot 17.00 uur. (zie foto)
Tentoonstelling Watersnoodramp
Schilderijen over de Watersnoodramp van Ko de Krom. Zondag 29 januari en zondag 5 februari van 13.00 tot 17.00 uur te bezichtigen in de St.-Gertrudiskerk
Noveen tot de Heilige Benedictus

Met ingang van dinsdag 24 januari bidden we een nieuwe noveen. Deze noveen is gericht tot de Heilige Benedictus. De Heilige Benedictus is de stichter van de naar hem genoemde monnikenorde. Zijn kloosterregel, waarin arbeid, matigheid en stabiliteit hoog in het vaandel staan, heeft velen binnen en buiten de Katholieke Kerk geïnspireerd. Hij is patroonheilige van Europa, en zijn feestdag is 11 juli. We bidden deze noveen mede ter nagedachtenis van de onlangs overleden paus Benedictus XVI. Je kunt meebidden met deze noveen, die je kunt downloaden vanaf onze website of je kunt een gedrukt exemplaar ophalen bij het Parochiecentrum.
ReliVisie
Vrijdag 27 januari uitzending ReliVisie vanuit de Protestantse Kerk in Ossendrecht, om 10.00 uur op ZuidWest TV.
Terugkomviering dopelingen
Zondag 29 januari om 14.00 uur in de St.-Gertrudiskerk. Terugkomviering voor alle dopelingen van het afgelopen jaar en hun gezin. Aanmelden via doop@lievevrouweparochie.nl
Maria Lichtmis + Blasiuszegen
Donderdag 2 februari 09.00 uur Maria Lichtmis met een Eucharistieviering in de OLV van Lourdeskerk. Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Aansluitend aan de viering van Maria Lichtmis kunt u de Blasiuszegen ontvangen.
KinderWoordDienst
De eerstvolgende KWD is op zondag 12 februari in de viering van 11.00 uur in de OLV van Lourdeskerk.
Vacaturebank
In de kerk gaat het soms net als in de maatschappij van nu: we hebben mensen nodig die het leuk vinden om een taak op zich te nemen. In onze parochie kunnen wij bij verschillende groepen extra hulp gebruiken van medewerkers. In de folder (ook in de kerk of parochiecentrum te verkrijgen) ziet u waar aanvulling nodig is van mensen die graag hun kennis en kunde in hun vrije tijd met ons willen delen. Voor aanmelding of vragen kan contact worden opgenomen met Lucie Venmans op lucievenmans@hotmail.com. Na aanmelding volgt een kennismakingsgesprek.
Lucie Venmans Secretaris Parochiële Coördinatie Commissie (PCC)

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte van het mandje in beide kerken in het weekend van 14 en 15 januari 2023 was  € 725,76. Op zaterdagmiddag 14 januari was de Vormselviering. De tweede collecte was bestemd voor het jongerenwerk in de Lievevrouweparochie. Dit bracht € 117,35 op. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.
Er zijn geen overledenen, dopen of huwelijken te melden deze week.

Magnificat fotowedstrijd

Begin juni komt een nieuw nummer van ons digitaal parochieblad Magnificat uit. De redactie schrijft een fotowedstrijd uit. Stuur een foto in rond het thema ontmoeten. De winnende foto wordt op de cover van de volgende Magnificat geplaatst.