Parochienieuws week 4

door | jan 26, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie

Noveen
Met ingang van zondag 23 januari bidden we in de parochie de Noveen tot Sint-Jozef. Deze Noveen met o.a. foto’s van fraaie glas beschilderde ramen uit Frankrijk over het leven van Sint-Jozef is een bijzondere uitgave! De Noveen kan overigens ook weer worden gedownload op onze website en worden verkregen in gedrukt formaat bij ons Parochiecentrum.
ReliVisie
Op vrijdag 28 januari om 10.00 uur op ZuidWest TV, uitzending van ReliVisie vanuit de Annaparochie. Met dominee Wim Lolkema, diaken Jan Foesenek en een gesprek met pastoor Paul Verbeek.
RKK TV viering
Zondag 30 januari is de eerste TV viering om 10.00 uur in de OLV van Lourdeskerk met als voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Anton Janssen. De uitzending is om 10.00 uur op NPO 2. De muzikale ondersteuning van de liturgie wordt verzorgd door een cantorgroep van het Kerkkoor Onze Lieve Vrouw van Lourdes. Als u deze viering wilt bijwonen gelieve u te reserveren vanaf maandag 24 januari 09.30 uur (0164 234 867). Voorafgaand aan de TV viering is om 09.45 uur het geloofsgesprek met pastoor Paul Verbeek (eveneens op NPO 2).
In verband met de TV opname is de middagviering op zaterdag 29 januari om 15.30 uur verplaatst naar de St.-Gertrudiskerk.
Reserveren vieringen
Reserveren Lourdeskerk: elke werkdag tussen 09.30 uur en 11.30 uur: tel.: 0164 234 867
Reserveren voor de St.-Gertrudiskerk: elke werkdag tussen 09.00 uur en 12.00 uur en tussen 13.00 uur en 15.30 uur behalve op vrijdagmiddag: tel.: 0164 233 574
Reserveren voor de Sint Catharinakapel: tel.: 0164 244 983
Zaterdagavondviering OLV van Lourdeskerk
Met ingang van zaterdag 5 februari is de zaterdagavondviering weer terug naar het tijdstip van 17.00 uur.
Aanmelden EHC (Eerste Heilige Communie)
Graag aanmelden bij antonjanssen@lievevrouweparochie.nl of 06-10578430
InZOOMen
De inleverdatum voor copy voor dit Parochieblad is vrijdag 28 januari en kunt u sturen naar inzoomen@lievevrouweparochie.nl. Het blad verschijnt in de week van 18 februari.
Bisschoppen voeren een aantal versoepelingen i.v.m. corona in
De Nederlandse bisschoppen hebben besloten om een aantal coronamaatregelen te versoepelen in de R.-K. Kerk. Alle sanitaire maatregelen blijven wel van kracht.
Deze versoepelingen gaan in per 26 januari 2022 en gelden voorshands voor zes weken.

• Er mogen kerkelijke activiteiten zijn in de kerken en in de parochie tussen 05.00 uur en 22.00 uur.
  • Reserveren is voor alle weekendvieringen verplicht.
  • Per viering mogen er 112 kerkbezoekers zijn exclusief personeel (St.-Catharinakapel 30).
  • Gelovigen moeten tijdens vieringen en andere kerkelijke bijeenkomsten anderhalve meter afstand houden.
  • Ook moeten ze een mondkapje dragen wanneer ze zich verplaatsen in de kerk of kapel waar de kerkelijke bijeenkomst wordt gehouden; ook in andere binnenruimtes.
  • Het koffiedrinken c.a. in de kerk is niet toegestaan.
  • Het uitreiken van de communie blijft gehandhaafd zoals voorheen.
  • Daarnaast blijven de basisregels gelden op het gebied van hygiëne, ventilatie en thuisblijven bij klachten, goed ventileren.
  • Volkszang nog toegestaan en ook koren mogen zingen met het aantal zangers dat veilig op anderhalve meter kan worden opgesteld.
  • Koren wordt echter nadrukkelijk aangeraden om alleen te repeteren en te zingen in grote ruimtes (kerken).
  • Ook koorleden moeten net als de andere aanwezigen onderling tenminste anderhalve meter afstand houden.
  • Verder gelden voor repetities die niet in een kerk plaatsvinden, de regels voor koorrepetities van de overheid.

Diocesane Gezinsdag op 12 maart 2022
Op zaterdag 12 maart wordt het Sint Franciscus Centrum en de Oosterhoutse Catharinaparochie een gezinsdag georganiseerd. Het belooft een inspirerende en ontspannende dag te worden voor het hele gezin. Zie voor meer informatie op de website.

Overleden

Er zijn deze week geen overledenen te melden vanuit de parochie.

Opbrengsten

De opbrengst van de collecte in het weekend van 15 en 16 januari 2022 bedroeg €  431,72.
Hartelijk dank voor je bijdrage!