Parochienieuws week 48

door | nov 30, 2022 | Nieuws | 0 Reacties

Lees hier het laatste nieuws uit de parochie, onder andere over de KRO TV-mis die op zondag 11 december vanuit de OLV van Lourdeskerk wordt uitgezonden.
KRO TV-mis

Zondag 11 december wordt de Eucharistieviering van 10.00 uur rechtstreeks uitgezonden op NPO 2, vanuit de OLV van Lourdeskerk. De vieringen op zaterdag 10 december in de OLV van Lourdeskerk en de zondagviering in de St.-Gertrudiskerk komen beide te vervallen. De viering in de St.-Catharinakapel gaat die ochtend wel door.
Neem je kerstkribje mee, om te laten zegenen tijdens de viering. Heb je meerdere kerststallen? Dan mag je uit iedere kerststal het beeldje van het Kindje Jezus meenemen.
Voorgangers zijn pastoor Paul Verbeek en diaken Anton Janssen, met muziek en zang van het Kerkkoor OLV van Lourdes.

Parochienieuws

In dit overzicht staan deze keer alleen de activiteiten vermeld, die geen eigen artikel hebben op de website & in de nieuwsbrief deze week.
Adventskaars
In de kerken kunt u na de vieringen een Adventskaars kopen. De grote is € 13 en een kleinere is € 10, zolang de voorraad strekt.
Zin op Zaterdag
Zaterdag 3 december Zin op Zaterdag om 19.00 uur in de St.-Gertrudiskerk rond het thema: ‘Barmhartigheid voor jezelf’. Centraal in ons geloof staat de opdracht God lief te hebben en je naaste als jezelf. Kom 3 december naar Zin op Zaterdag en denk met pastor Fredi mee: wat zegt Jezus over houden van jezelf?
Alpha informatieavond
Donderdag 8 december 19.30 – 21.00 uur in Eventum, Dr Ir Van Veenweg 8. Op donderdag 12 januari start een nieuwe cursus. Leer meer over het katholieke geloof en spreek erover met anderen, op tien donderdagavonden en een zaterdag. Telkens is er een maaltijd, een inleiding door een spreker uit de buurt en een gesprek in deelgroepjes. Daarin deel je je eigen zoeken en geloven met anderen. Op 8 december geven we meer uitleg over Alpha. Meer informatie bij pastor Fredi Hagedoorn.
Vesper
Vrijdag 9 december 19.00 uur Vesper in de OLV van Lourdeskerk met aanbidding met als voorganger pastoor Paul Verbeek.
Boeteviering
Dinsdag 13 december viering van boete en verzoening om 19.00 uur in  de OLV van Lourdeskerk, als voorbereiding op het Hoogfeest van Kerstmis. Voorgangers pastoor Paul Verbeek en diaken Jan Foesenek. Na de viering is er mogelijkheid tot persoonlijke biecht.
Gerarduskalender 2023
De kalender is meestal na de weekendvieringen te koop. Ook te koop bij mevr. C. Thissen-Borghouts tel: 0164-236707.
Jouw energietoeslag schenken aan de parochie
Wij kunnen jouw hulp als parochie heel goed gebruiken bij onze hoge verwarmingskosten. Als je (een gedeelte van) je energietoeslag kunt missen, wil je die dan schenken aan de parochie? Je kunt je gift overmaken op NL35 RABO 0106 1043 30 Lievevrouweparochie (Bergen op Zoom) o.v.v. energierekening parochie. De QR code die op de website, poster en flyers staat, werkt momenteel helaas niet. Het parochiebestuur en de bank werken er hard aan.

Overleden

Maandag 5 december nemen we in de OLV van Lourdeskerk afscheid van Lena Burger, weduwe van Christ de Bont. Zij overleed maandag 28 november op 89-jarige leeftijd en woonde in de IJssellaan.

Opbrengst

De opbrengst van de collecte van het mandje in beide kerken in het weekend van 19 en 20 november was  € 760,80 en voor de schaal voor de nationale jongeren samen met de Catharinakapel € 603,10. Voor ieders bijdrage hartelijk dank.